PRAHA (tpk) - Prodeje mladoboleslavské automobilky po třech čtvrtletích letošního roku potvrdily, že potenciál západoevropského trhu značka Škoda ještě ani zdaleka nevyčerpala. Její vozy si v tamních showroomech koupilo přes 211 tisíc zákazníků, což znamenalo meziroční nárůst o 18,9 procenta. Na celém světě Škoda Auto prodala téměř 370 tisíc automobilů a oproti stejnému období loni si polepšila o 10,5 procenta.
Výrazný vzestup automobilka opět zaznamenala na svém největším odbytišti, v Německu, kde hlavně díky nové Octavii stouply prodeje o dvacet procent na necelých 68 tisíc a kde Škoda ukořistila 3,1procentní podíl na trhu. Podobně výrazným tempem rostly prodeje ve Velké Británii (o 12,2 procenta na 31 tisíc) a ve Španělsku (o 43,3 procenta na 16,5 tisíce). Ve střední a východní Evropě dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 136 tisíc vozů, Asie a zámoří se podílely na prodejích mezi letošním lednem a zářím počtem 22,5 tisíce vozů, přičemž největší část putovala do Indie (6597 automobilů).