Na pultech českých obchodů se loni opět zvýšilo zastoupení zboží prodávaného pod hlavičkou maloobchodních řetězců. Zatímco v roce 2005 činil v Česku podíl privátních značek obchodníků 16,7 procenta, loni tento ukazatel podle průzkumu společností GfK a Incoma Research vzrostl na 17,1 procenta.
Na pultech českých obchodů se loni opět zvýšilo zastoupení zboží prodávaného pod hlavičkou maloobchodních řetězců. Zatímco v roce 2005 činil v Česku podíl privátních značek obchodníků 16,7 procenta, loni tento ukazatel podle průzkumu společností GfK a Incoma Research vzrostl na 17,1 procenta.
Česká republika tak ve střední a východní Evropě patří mezi země s nejvyšší podílem privátních značek, ve srovnání se západní Evropou ale stále zaostává. Obliba privátních značek u českých zákazníků i vlivem nízkých cen ve srovnání se značkovými výrobky v posledních letech stoupá, a obchodní řetězce jim proto začaly nabízet nejen potraviny a nápoje, ale i domácí spotřebiče či sportovní potřeby.