Menu Zavřít

Podivný sen

16. 12. 2002
Autor: Euro.cz

Bez klientovy loajality se úspěch nedostaví

Mám sen. Přijíždím limuzínou ke starobylé budově, kde mě na červeném koberci vítá livrejovaný dveřník. Bere si ode mne klíče a jeho kolega mě uvádí ke vchodu. Mohutné staré zlatem zdobené dveře se samy otevírají a já vstupuji do krásné haly, kde mě bedlivě sledují strážní v ozdobných uniformách. Vycházím po schodišti nahoru, kde mě již vítá oslňující dívka v kostýmku od Armaniho a vede mě do luxusní, velice draze zařízené místnosti. Kromě její krásy a půvabu obdivuji obrazy Moneta a Dalího, když její sametově, i když velice profesně znějící hlas říká: “Přejete jsi udělat roční review vašich peněz a investic u naší banky?“
Pohodlně usedám do komfortního křesla, a ani nepřemítám kolik bohatých „zadků“ již v něm sedělo. „Ano,“ odpovídám. V tom se ve dveřích objeví její sličná asistentka, která mi nabízí něco k občerstvení. Objednávám si Dom Perignon, ročník 1989. Dávám si jej vždy. Rok 1989 byl začátkem mého úspěšného života, který mi přinesl stamiliony, a právě kvůli nim se ke mně tak chovají. Jinak bych jim byl docela lhostejný. Miliony jsou pro ně tím, pravým „božstvem“. „Božstvem“, které zajišťuje tento luxus, jejich drahé kostýmky a lodičky
a jejich ústavu miliardové zisky z bohatých lidí, jako jsem já.
Ze stropu sjíždí obrovský monitor a naše review začíná. Po dvouhodinovém zhodnocení
a dvou lahvích Dom Perignon se přichází se mnou rozloučit šéf, v luxusním obleku, také od Armaniho (asi to mají jako nařízenou firemní uniformu). Odcházím spokojeně zpět ke své limuzíně. Všichni se na mě usmívají, ale nejvíc se v duchu usmívám já. Zase jsem o několik desítek milionů bohatší….
Připadá vám to jen jako sen, který není možno uskutečnit? Asi si okamžitě vybavíte v jakých prostorech vy děláte celoroční review svého bohatství. Jste asi málo agresivní vůči svým finančním ústavům a ony si myslí, že jejich prostory stačí a jsou na úrovni. Řekněte jim nahlas, co chcete. Ale nyní již dost snění a zpátky do reality.
Zachování a růst bohatství je hlavní snahou všech bohatých. A tento základní fakt přivádí banky a finanční instituce do hry, která se nazývá privátní bankovnictví.

Co je to privátní bankovnictví?
- Je to konzervativní byznys;
- Je to byznys s lidmi;
- Privátní bankovnictví nemá rádo jakoukoli nestabilitu.

Proč potřebujeme privátní bankovnictví?
Je to stejná otázka, jako proč je stále více a více psychiatrů. Protože lidské vztahy jsou nahrazovány počítači. To samé platí pro privátní bankovnictví.

Co je základem úspěchu privátního bankovnictví?
Klientova loajalita. Spokojený klient přivede další klienty. Vztah, který funguje přináší stabilní příjmy a méně problémů. Každý z „branže“ by měl vědět, že až osm procent privátních klientů změní každý rok banku v porovnání s dvěma procenty u korporátní klientely.

Jaká je úloha privátního bankéře?
Sejmout z klienta tíži starání se o jeho vlastní peníze.

Cílová skupina privátních klientů v ČR
1. Rodiny (soukromé osoby), které restituovaly své majetky, které jim byly zkonfiskovány / znárodněny po roce 1948;
2. Rodiny (soukromé osoby), které prodaly své společnosti nebo jejich část zahraničním subjektům;
3. Soukromé osoby, které stále vlastní své prosperující společnosti;
4. Top management velkých českých a zahraničních společností;
5. Ostatní bohaté soukromé osoby (sportovci, umělci atd.);
6. Velvyslanectví působící v ČR;
7. Ostatní.
Česká republika je zemí „nových peněz“ v důsledku vývoje po roce 1948, kdy byly zpřetrhány skoro všechny vazby tradičního letitého bohatství. Právě proto zde nefunguje „zděděné“, ale naopak „nově“ vytvořené bohatství, kdy klienti s ním potřebují také ještě aktivně nakládat, tudíž nemohou a ani nechtějí převést velkou část svých peněz do tradičních off-shore center a daňových nebí jako jsou různé karibské ostrovy, či Lichtenštejnsko a Švýcarsko. Oni, ale chtějí, aby služby jim poskytované byly na stejné úrovni jako ve vyspělých finančních centrech.

Segmentace privátních klientů v ČR
1. Privátní klienti skupiny A (v angličtině se jim říká HNWI – High Net Worth Individuals) – zůstatek na běžném účtu nad pět milionů korun;
2. Privátní klienti skupiny B (v angličtině se jim říká AI - Affluent Individuals ) – zůstatek na běžném účtu nad jeden milion korun.

Požadavky privátních klientů
1. Globální záběr jejich investičního portfolia;
2. Více sofistikovaných produktů, které nejen chrání jejich investice, ale také zvyšují jejich hodnotu;
3. Absolutně návratné strategie jejich investic, které jim jasně řeknou s jakým růstem mohou počítat a pravděpodobností jeho dosažení;
4. Alternativní investice (jako jsou různé hedgové fondy, deriváty atd.)

Nabídka produktů privátního bankovnictví v ČR
- telefonní a internetové bankovnictví, e-commerce;
- kreditní a platební karty;
- exekutivní klubové karty;
- consumer credits včetně pojištění;
- pojištění (cestovní, penzijní, životní – jv s pojišťovnami a penzijními fondy);
- rámcové kontrakty s velkými společnostmi poskytující různé služby (mobilní operátoři, výpočetní technika, cestovní kanceláře atd.);
- možnost investic do různých evropských a světových investičních fondů;
- možnost investic na akciových a dluhopisových trzích v tuzemsku i zahraničí;
- další dle individuálních požadavků.

MM25_AI

Banky v ČR, které nabízejí privátní bankovnictví
1. Česká spořitelna
2. Československá obchodní banka
3. HVB Bank
4. ING Bank
5. Komerční banka
6. Živnostenská banka
7. Některé další, které ovšem poskytují jen některé služby vybrané klientele.
Vzhledem k tomu, že nejsem placen ani jednou z výše uvedených bank, budete v případě vašeho zájmu muset sami prozkoumat detailněji jejich nabízené služby a produkty. A hlavně, nesněte přitom.

  • Našli jste v článku chybu?