Menu Zavřít

Podnikatelé známkovali nabídky energetiků, hodnotili nejkurióznější nabídky

4. 1. 2012
Autor: profit

Unie malých a středních podniků ČR dokončila tento měsíc průzkum s  názvem „Známkování nabídek produktů elektřiny a plynu“, kterého se zúčastnilo 258 podnikatelů z řad malých a středních firem.

Foto: Profimedia.cz

Dle očekávání podnikatelé nejvíce ocenili (v průměru známkou „2“) garanci nižší ceny elektřiny a plynu vůči dominantnímu dodavateli při plánovaném stavu na rok 2012,  kdy ceny elektřiny se zvednou podle ERÚ průměrně o 4,9 % u ČEZ, o 3,6 % u Pražské energetiky (PRE) a o 0,6 % u společnosti E.ON. Dále byla velmi pozitivně hodnocena možnost fixace výhodných cen elektřiny i plynu na dva roky. Aktuálně produkt na této bázi nabízí nejen podnikatelům společnost E.ON pod názvem Fix2013. Pro podnikatele je také podle výsledků průzkumu důležitá možnost online komunikace s dodavatelem.

Překvapivě podnikatelé ohodnotili chvalitebnou známkou „za 2“ také možnost, že rádi zaplatí mírně vyšší cenu, pokud se bude jednat o ekologické produkty elektřiny. Nejkurióznější, netradiční nabídkou se podle podnikatelů stala nabídka na slevu při stěhování provozovny.

MM25_AI

Přední energetické společnosti se v těchto zimních měsících předhánějí v nabídkách nových produktů a služeb pro podnikatele, které jsou velmi kuriózní či netradiční. Můžeme však přesto říct, že žádný z produktů u podnikatelů celkově nepropadl. Znamená to, že předhánění energetiků v nabídkách produktů energií na českém trhu hodnotí podnikatelé většinou kladně a kuriózní nabídky od energetiků berou jako zajímavý bonus. Nejkurióznější se na prvním místě stala nabídka: „Stěhujete provozovnu do jiných prostor? E.ON nabízí slevu 15 % na stěhování.“ Druhé místo v kurióznosti nabídek vyhrála u podnikatelů reklama ČEZ: „Víte proč je šťastná? Protože komunikuje online a má o 5 % levnější cenu plynu.“ Třetí místo získala nabídka od PPAS: „Autopůjčovna Pražské plynárenské půjčuje vozy s pohonem na CNG – stlačený zemní plyn.

Unie malých a středních podniků ČR spustila průzkum „Známkování nabídek produktů elektřiny a plynu“ v termínu od 1. 12. do 19. 12., při kterém podnikatelé známkovali nabídky elektrické energie a zemního plynu, které v současné době reklamují přední energetické společnosti. Průzkum probíhal ve dvou úrovních – anketou na internetu a na setkání podnikatelů v regionu. Průzkumu se zúčastnilo 258 respondentů z řad malých a středních firem.

  • Našli jste v článku chybu?