Malí a střední podnikatelé mohou získat celkem půl miliardy korun na prezentaci v zahraničí. Žádosti bude přijímat agentura CzechInvest od 1. března do 30. června 2010.
Autor: Profit
V pořadí již druhou výzvu k předkládání žádostí o dotaci z programu Marketing právě vyhlásilo Ministerstvo průmyslu a obchodu. Peníze z fondů EU jsou určeny na prezentaci výrobků či služeb na zahraničních veletrzích a výstavách, včetně propagačních materiálů. „Novinkou je možnost využít dotaci k dopravě vystavovaných exponátů na veletrh či výstavu, pokud ji zajistí externí dodavatel,“ uvedla pověřená ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová. Podnikatelé mohou již nyní konzultovat připravované projekty v regionálních kancelářích CzechInvestu a v pražském sídle agentury.
O finanční podporu z programu Marketing se mohou ucházet malé a střední podniky s minimálně dvouletou historií a sídlem v České republice, mimo hlavní město Prahu. Pražské podniky se mohou do programu zapojit pouze v případě, že budou na veletrhu či výstavě prezentovat výrobky nebo služby své regionální pobočky. Minimální výše dotace na jeden projekt činí 300 tisíc korun, maximální hodnota není stanovena. Podpora z fondů EU bude poskytována ve výši 50 procent nákladů, které byly vynaloženy v souvislosti s projektem.