Adobe
Společnost Adobe Systems a organizace Economist Intelligence Unit (EIU) oznámily výsledky globálního průzkumu, podle něhož je vytvoření trvalého vztahu se zákazníky nejdůležitějším požadavkem při obchodu. Z průzkumu, který sponzorovala společnost Adobe a provedla organizace EIU, vyplynulo, že více než osm z deseti vedoucích pracovníků věří, že jejich společnosti každoročně ztrácejí potenciální obchodní příležitosti, neboť nejsou schopny navázat trvalý vztah se zákazníky. Jeden z deseti dotázaných odhaduje, že nedostatečný vztah se zákazníkem odpovídá za 50 až 75 procent ztracených obchodů. „Vedoucí pracovníci stále více zjišťují, že rozhodujícím faktorem úspěchu již přestává být produkt nebo cena, ale úroveň vztahu se zákazníkem v porovnání s konkurencí,“ řekl Rama Ramaswami, vedoucí redaktor u EIU, „společnosti vidí konkurenční výhodu v přístupu, který jde nad tradiční věrnostní programy pro zákazníky a vytváří zákazníky s trvalým vztahem ke společnosti.“