Menu Zavřít

Podzim ve znamení změn

1. 9. 2006
Autor: Euro.cz

Telekomunikační operátoři

PRAHA (oh) – Nové názvy firem, nové služby, nové identity společností i nové firemní barvy. Největší telekomunikační firmy v zemi pojaly začátek září ve velkém stylu.
Tou největší změnou, avizovanou od začátku prázdnin, je přeměna značek Český Telecom a Eurotel na společný název O2. Český Telecom, největší provozovatel pevných linek v Česku, a Eurotel, jednička mezi tuzemskými mobilními operátory, totiž od 1. července fungují jako jedna společnost Telefónica O2 Czech Republic. Od začátku září tak začaly mizet žluté korporátní barvy Telecomu a bledě modrá identita Eurotelu – vystřídala je tmavě modrá barva brandu O2, který má symbolizovat kyslík. Operátor se nakonec nerozhodl pro českou výslovnost nové značky, nýbrž zvolil anglickou artikulaci „ou tú“. „Stejně jako je kyslík součástí našeho světa, můžeme ve 21. století vnímat jako stejně nepostradatelnou i roli komunikace. Nová jednotná značka bude při veškeré komunikaci podpořena i logem mateřské společnosti Telefónica jako garanta kvality a mezinárodního zázemí,“ vysvětluje generální ředitel firmy Jaime Smith. 70procentní podíl v Českém Telecomu, který 100procentně ovládal Eurotel, získala španělská Telefónica loni v létě.

Kyslíková televize.

Změna značky se kromě jiného týká například více než pětadvaceti tisíc telefonních budek, několika tisíc firemních vozidel, exteriérů a interiérů stovek budov a také téměř dvou stovek značkových prodejen Telecomu a Eurotelu. Změna identity by měla proběhnout v několika vlnách, přičemž asi 80 procent z nich by mělo být provedeno do konce letošního roku. Celkové náklady na rebranding pravděpodobně přesáhnou dvě stě milionů korun.
První službou české Telefóniky uvedenou pod novou „kyslíkovou“ značkou je televize přes pevnou telefonní linku, takzvaná IPTV. Internetová televize pojmenovaná O2TV je v současnosti dostupná asi na třetině z více než 3 milionů pevných linek operátora a nabízí přes třicet různých kanálů včetně služby TV Archiv. Ta umožňuje sledovat zmeškaný film, seriál či sportovní přenos za posledních sedm dní. Součástí nabídky je i služba Video on Demand, tedy jakási virtuální videopůjčovna, v které si klient Telefóniky přes set-top box připojený k televizi objedná přehrání filmu či seriálu. Cena internetové televize se pohybuje, dle zvoleného tarifu a případného využívání dalších služeb operátora, od 449 korun měsíčně s DPH.
Rovněž společnost Radiokomunikace, největší konkurent Telefóniky v segmentu pevných linek pro domácnosti, přistoupila se začátkem září ke změně identity. Radiokomunikace po čtyřech letech opustily značku Bluetone, používat nebudou ani brand Tele2, který získaly společně s téměř 400 tisíci zákazníky po koupi stejnojmenné firmy letos na jaře, a vrátily se k osvědčenému názvu České radiokomunikace. Firma se hodlá zaměřit na rezidenční trh s nabídkou telefonování, vysokorychlostního internetu a dalších služeb založených na bázi pronájmu linek od Telefóniky. Tak by Radiokomunikace chtěly do konce letošního roku získat alespoň 22 tisíc klientů k současným více než 450 tisícům zákazníkům. Ve stádiu zvažování je rovněž nabídka televizního vysílání přes internet.
Další z velkých fixních operátorů, GTS Novera, po akvizici konkurenčních společností Aliatel, Contactel, Nextra a Telenor Networks nevidí na českém trhu žádné další potenciální cíle ke koupi, proto hodlá růst především organickým způsobem. „Do roku 2010 chceme současné šestimiliardové tržby zvýšit na předpokládanou hranici deseti miliard a dosáhnout tak osmi až desetiprocentního podílu na celkovém českém telekomunikačním trhu,“ prohlásil Milan Rusnák, šéf operátora. Orientovat se přitom chce zejména na malé a středně velké firemní zákazníky. Rusnák v tomto segmentu vidí více než 200 tisíc potenciálních zákazníků pro novou službu, kterou GTS Novera nabídne v půlce září. „Chceme se stát přirozenou volbou číslo jedna pro firemní klientelu při volbě poskytovatele telekomunikačních služeb,“ dodává.

MM25_AI

Předplacený tarif.

S novinkami, především produktového rázu, přišli i mobilní operátoři. T-Mobile od září rozšířil pokrytí své UMTS sítě třetí generace za hranice Prahy na dalších 90 lokalit, signál pro příjem vysokorychlostního internetu tak pokrývá asi polovinu populace. Vodafone a O2 zase představili nové, vzájemně si podobné tarify založené na kombinaci vlastností předplacené karty a měsíčního paušálu. V nových tarifech již nefiguruje pevně stanovený objem volných minut či SMS zpráv, nýbrž je nahrazen finančním kreditem, jehož výše závisí na typu zvoleného paušálu. Majitel mobilu sumu kreditu vyčerpává flexibilně dle svých potřeb na volání či posílání textových zpráv. Po překročení kreditu se účet „přepne“ do běžné tarifikace.

  • Našli jste v článku chybu?