Menu Zavřít

Podzimní novinky českých pojišťoven

12. 11. 2010
Autor: profit

Tuzemské pojišťovny se letos rozhodly lákat klienty povinného ručení na komfortnější služby. Základní společnou charakteristikou inovovaného povinného ručení je, že má pomáhat nejen poškozeným, ale i viníkům.

Foto: Jakub Stadler

Novinky v povinném ručení se o letošním podzimu v Česku objevily podstatně dříve než v předchozích letech. Pojišťovny nepřišly pouze s novými cenami či segmentačními kritérii, podle nichž se vypočítává cena pojištění. Inovované povinné ručení, s nímž klienty nově oslovuje nyní už několik pojišťoven v Česku, má především výrazně usnadňovat vymáhání škody v případě, že je viník znám. Výhody pocítí tedy nejen ti, kdo škodu způsobili, ale i poškození.

Speciál: Povinné ručení

Likvidace celé pojistné události by měla od nynějška být rychlejší a podstatně snazší. Poškozeným bude stačit znát jen viníka a jejich pojišťovna pojistnou událost za ně vyřeší sama. Nemusejí již, tak jako dosud, čekat, až viník škodu třeba i se zpožděním nahlásí své pojišťovně, a nemusejí ani vše vyřizovat sami. K výplatě peněz z pojistného plnění se díky tomu dostanou mnohem rychleji. Inspirací k vylepšenému způsobu vyřizování pojistných událostí pro české motoristy byla pro tuzemské pojišťovny praxe z řady zemí Evropské unie. V některých, jako například v Dánsku či Francii, se tímto způsobem likvidují škody už několik desetiletí.

V následujícím výčtu v abecedním pořadí přinášíme přehled, co chystají za novinky velké tuzemské pojišťovny.

Allianz

Z dílny pojišťovny Allianz pochází letos zbrusu nové povinné ručení, které podle tiskového mluvčího Václava Bálka poprvé není určováno majitelům vozidel jenom dle dosud užívaných standardních segmentů. Důležité nyní je i to, jací jsou motoristé. „Toto pojištění zajišťuje v současnosti motoristům nejširší ochranu v České republice a umožňuje volbu jednotlivých rizik podle toho, čeho se řidiči obávají,“ popisuje Bálek.

V praxi tak třeba stejně staří majitelé tří stejných vozů a se stejným bonusem mohou mít odlišné sazby právě podle svých potřeb. Na výběr dostanou tři balíčky (Normal, Optimal, Exkluziv), které se liší výší limitů pojistného plnění a škálou krytých rizik. K jednotlivým balíčkům náleží i odlišná škála bonusových připojištění, mezi nimiž je kupříkladu připojištění proti poškození vozidla zvířetem či živelným rizikům. Řada těchto novinek je navíc pro klienty, narozdíl od konkurenčních nabídek, i bez spoluúčasti, takže pojišťovna jim škodu uhradí v maximální výši. I Allianz řidičům pomáhá s vyřešením nehody, u níž je znám viník. Pojišťovna však klientovi nepomáhá pouze s kontaktem na druhého pojistitele, ale škodu na jeho vozidle rovnou i sama uhradí. Likvidaci s pojišťovnou viníka si následně vyřídí pojišťovna sama. Allianz stejně tak zajistí klientům na své náklady i odtah auta do opravny, a to včetně zapůjčení náhradního vozu.

Česká podnikatelská pojišťovna

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) nabízí inovovanou produktovou řadu Autopojištění Combi Plus, obsahující segmentované produkty povinného ručení a havarijního pojištění s řadou zajímavých benefitů a doplňkových pojištění. Autopojištění Combi Plus (ACP) je velmi moderní, flexibilní a jednoduchý produkt, kdy na jedné smlouvě lze pokrýt všechna nejžádanější rizika, volbou rozsahu krytí upravit i finanční náročnost investice. Produkt obsahuje řadu zajímavých benefitů a doplňkových pojištění. Klient má například možnost využít velmi levného doplňkového pojištění, které pokrývá riziko spojené s přírodními živly (například povodeň, krupobití) či střetu se zvěří nebo poškození plastových částí v prostoru motoru vozidla zvířetem. Samozřejmostí jsou asistenční služby s vysokými bezplatnými limity nejen v případě nehody, ale i pouhé poruchy vozidla.

Česká pojišťovna

Škodu zdokumentuje a vše potřebné s pojišťovnou viníka vyřídí za své klienty nově také Česká pojišťovna. Její produkt, který se prodává od 27. září, se jmenuje 1. Povinné ručení Bez povinností a má podle vyjádření zástupců pojišťovny pomáhat řidičům ve všech nehodových situacích. „Myšlenka přímé likvidace škod bez ohledu na zavinění je budoucností povinného ručení. Inspirovali jsme se na vyspělých zahraničních trzích, kde tato služba již nějakou dobu funguje, i když zdaleka ne v takovém rozsahu služeb, jaký nyní nabízíme,“ tvrdí výkonný ředitel České pojišťovny Pavel Řehák.

Česká pojišťovna poskytuje klientům vedle bezplatné pomoci při vyřízení pojistné události s pojišťovnami viníků nehod ještě další služby. Všichni, kdo mají sjednaný některý z nejběžnějších produktů povinného ručení (Standard či Bonus Exclusive), získávají podle mluvčí pojišťovny Dagmar Koutské současně i nárok na bezplatný odtah vozidla až do vzdálenosti 500 kilometrů a bezplatné zapůjčení náhradního osobního vozidla na tři dny.

Novinkou je také Mobilní servis v likvidaci pojistných událostí čelních skel. Oprava Mobilním servisem včetně vyřízení administrativy trvá zhruba hodinu a odehrává se především venku, ale může to být i v domácí garáži nebo na podzemním parkovišti. Servis jede za klientem domů, do práce nebo třeba na chalupu – dle jeho požadavku – a díky vybavenosti nejmodernější technologií provede kvalitní opravu scelením speciální dvousložkovou pryskyřicí, která vrátí sklu jeho původní pevnost a stabilitu.

ČSOB Pojišťovna

Pro řidiče má ČSOB Pojišťovna hned několik dobrých zpráv. Tou první je, že nebude od příštího roku měnit své sazby povinného ručení, tedy nezdražuje. Noví klienti se navíc mohou těšit na dárek v podobě „soupravy pro případ nehody“. Na počátku příštího roku pak ČSOB Pojišťovna zavede k povinnému ručení zdarma i přímou likvidaci škody. Bude za své klienty s povinným ručením jednat i v případě, kdy je nabourá jiný řidič. „Nabízíme celkem již sedm různých cenových zvýhodnění pro klienta. Prakticky všechny jde přitom využít v rámci jedné smlouvy, a dostat se tak na velmi zajímavou částku,“ uvedl ředitel produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Jaroslav Král.

Direct pojišťovna

Podzimní sezonu novinek v povinném ručení v Česku zahájila pojišťovna Direct už 13. září, a to se službou AutoHELP. Kdo si u ní sjedná povinné ručení s touto službou, pojišťovna Direct za něj v případě nehody, kdy je známý viník, škodu zlikviduje, vyplatí mu pojistné plnění a poté sama kontaktuje pojišťovnu viníka nehody. Tím se pro klienta celý proces likvidace pojistné události podle ředitele společnosti Jána Čarného podstatně zjednodušuje. „Nehoda, kterou klient naší pojišťovny nezavinil, nemá pak samozřejmě ani vliv na bonus za bezeškodní průběh pojištění a není uplatňována žádna spoluúčast,“ dodává Čarný. Viníka nehody je třeba ovšem prokázat policejním protokolem nebo podepsaným prohlášením o zavinění dopravní nehody.

Generali

Stěžejní novinku v povinném ručení představila Generali v březnu letošního roku, kdy jako první pojišťovna v České republice zahrnula zdarma do povinného ručení Generali KOMPLET krytí havarijního rizika střetu se zvěří. Od října byla zjednodušena segmentační kritéria. Nově se netýkají drobných podnikatelů a klientů s trvalým bydlištěm v Praze, a to i zpětně. Zařazeni jsou do ní pouze řidiči do věku 30 let. Důvod je prostý. Dlouhodobě vykazují vysoký škodní průběh, a to napříč celým trhem. Segmentace se ovšem uplatňuje až v okamžiku pojistné události. Při vstupu do pojištění má řidič do 30 let věku stejné podmínky jako ostatní. Záleží pouze na škodním průběhu.

Kooperativa

S povinným ručením NA100PRO vyřídí klientům při nezaviněné nehodě od října všechny potřebné náležitosti rovněž pojišťovna Kooperativa. Současně za klienta také v této pojišťovně uhradí plnou škodu, která vznikla na jeho vozidle. Spolu s přímou likvidací a rozšířenými asistenčními službami klienti Kooperativy získávají i stoprocentní úhradu škody.

K rozšířeným asistenčním službám náleží přitom odtah, prohlídka i oprava auta ve smluvních servisech a zapůjčení náhradního vozu na dobu opravy. Pokud by pojišťovna viníka určila následně odlišnou výši pojistného plnění, v Kooperativě by měli podle vyjádření svých expertů klientům rozdíl ve výši pojistného plnění uhradit.

Kooperativa klientovi v případě nezaviněné nehody garantuje v podstatě bezpracné a bezhotovostní vyřízení škody. Pokud využije smluvních partnerů Kooperativy, zajistí a zaplatí odtah, prohlídku, opravu poškozeného vozidla ve smluvním servisu a zapůjčení náhradního vozidla. A to po celou dobu opravy poškozeného vozidla. Klient si následně pouze převezme opravené vozidlo.

FIN25

UNIQA pojišťovna

UNIQA pojišťovna vyhlásila na období říjen až prosinec 2010 akční nabídku povinného ručení pro nové klienty. Bezeškodní bonus za poslední dva roky UNIQA zdvojnásobí a započte ho automaticky ve stejné výši i pro havarijní pojištění. K tomu přidá výstražný servis MeteoUNIQA zdarma. UNIQA nabídne také takzvanou caffeterii výhod, z nichž si každý může vybrat podle svých potřeb a preferencí – luxusní asistenci, úrazové pojištění pro řidiče, pojištění pro případ hospitalizace nebo cestovní pojištění. Generální ředitel UNIQA pojišťovny Martin Žáček komentuje nynější akční menu výhod takto: „Český trh povinného ručení je silně konkurenční. Na nějakou výhodu lákají klienta všude. My motoristům ale chceme dát koncentrovanou možnost volby, protože každý z nás je jedinečný ve svých potřebách. Proto si u n&aacut
e;s zákazník může vybrat k tradičním benefitům ještě extra bonbonek podle své chuti.

  • Našli jste v článku chybu?