Menu Zavřít

Podzimní ofenziva

4. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Mobilní operátoři

bitcoin_skoleni

PRAHA (oh) – Po klidném letním období začíná být mezi mobilními operátory opět živo. Dvojka trhu T-Mobile veřejně ohlásila útok na vedoucí pozice, v průběhu dvou let chce mít nejvíce mobilních zákazníků v Česku, do čtyř roků největší podíl na tržbách. Nejmladší Oskar zase představil službu, umožňující posílání multimediálních zpráv, které by měly svou popularitou v budoucnu předběhnout textové SMS zprávy.
T-Mobile pochopil začátek školního roku jako šanci, jak zaútočit na vysokoškoláky a plnoleté středoškoláky. Připravil pro studenty speciální tarif, jehož zajímavostí je možnost přerušení, například po dobu prázdnin, až na dvanáct týdnů. „Studenti jsou zajímavou cílovou skupinou, ze všech typů zákazníků jsou školáci tím neprogresivnějším segmentem. Jen na vysokých školách v současnosti studuje více než 300 tisíc lidí,“ vypočítává marketingový ředitel operátora Jiří Dvorjančanský.
Další interesantní segment vidí T-Mobile mezi cizinci, kteří často volají domů. Údaje operátora dokládají, že v Česku je téměř 280 tisíc Slováků, čtvrt milionu Ukrajinců nebo například více než 120 tisíc Vietnamců. Operátor proto připravil nový typ předplacené karty Twist, která umožňuje volání na Slovensko od 4,5 koruny, nebo na Ukrajinu a do Ruska za 7,5 koruny. „Naším čtyřletým cílem je pozice největšího mobilního operátora ve velikosti obratu, zároveň počítáme s tím, že se do dvou let staneme operátorem s největším počtem klientů v Česku, a to ať v mobilních či pevných sítích,“ představil Dvorjančanský plány. Podzimní novinky by podle jeho názoru měly operátorovi přivést desetitisíce nových klientů.
Konkurenční Oskar zase věří v obrázky a videa na mobilu. Přijímání a odesílání multimediálních MMS zpráv sice Eurotel a T-Mobile nabízí již zhruba rok, nejmladší operátor však podle slov mluvčího Romana Frkouse čekal na dostatek cenově dostupných telefonů, jež službu podporují. „Až teprve nyní se objevily na trhu multimediální telefony za ceny kolem pěti až sedmi tisíc,“ vysvětlil Frkous. Za odeslání fotografie vytvořené mobilem zaplatí klienti Oskara 9,90 koruny, tedy zhruba stejně jako u Eurotelu. Podobnou cenu normálně účtuje svým zákazníkům i T-Mobile, ten však zatím do září snížil cenu na dvě koruny.

  • Našli jste v článku chybu?