Smlouvy o zákonném pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla neboli povinném ručení se uzavírají po celý rok. Nicméně podzim bývá tím obdobím, kdy jednotlivé pojišťovny přicházejí na trh se svými stále atraktivnějšími nabídkami.
Foto: Ondřej Littera/MF Dnes/Profimedia
Konkurence na českém pojistném trhu v segmentu povinného ručení je velmi tvrdá, což nutí pojišťovny přicházet se stále novými a novými nabídkami. Jen na pouhou slevu už dnes slyší málokdo, jednotlivé pojišťovací ústavy tak přicházejí s nabídkami dalších služeb, jako jsou balíčky pojistných produktů. Klienti České pojišťovny mohou získat dokonce mobilní telefon. To ale rozhodně není jediná atraktivní nabídka na trhu.
Allianz pojišťovna
Allianz pojišťovna nabízí povinné ručení Exkluziv s nejširším krytím, které nezahrnuje jen jednotlivé výhody – například přímou likvidaci, stoprocentní krytí nebo jen střet se zvěří, ale dává klientům vše v jednom produktu. Allianz představila letos na podzim dvě základní novinky – zábavnou hru, která může ušetřit peníze za povinné ručení a asistenční službu, která zase může zachránit život pasažérů například při dopravní nehodě. Interaktivní hra Allianz křižovatky simuluje trenažér. Účastník si zdarma stáhne aplikaci do svého chytrého telefonu či na iPad a pak řeší dopravní situace na různých křižovatkách. Podle úspěšnosti a času řešení dostává body a pojišťovna každý měsíc vyhodnotí tři nejlepší hráče, kterým slibuje poloviční slevu na povinné ručení. Pokud jde o samotné sazby povinného ručení, tato pojišťovna stejně jako další neplánuje žádné výraznější zasahování do ceny, nicméně stále uplatňuje striktní rozdělování bonusů a malusů. Zmíněná druhá novinka se jmenuje Šestý smysl a spočívá v tom, že v kabině vozu je instalovaný „voicebox“ se dvěma tlačítky. Jedno přivolává prostřednictvím asistenční služby pomoc při nehodě, druhé při poruše. Pomáhá ale nejen v těchto případech, dovede také nalézt odcizené vozidlo. Zatím je služba nabízena firmám, ovšem v blízké době by měla být k dispozici i soukromým osobám.
Česká podnikatelská pojišťovna
Česká podnikatelská pojišťovna prodává novou, v pořadí již druhou generaci úspěšného produktu Autopojištění Combi Plus. Tento produkt byl zdokonalen a přizpůsoben potřebám zákazníků, navíc jim nabízí širší výběr doplňkových pojištění. Nejdůležitější novinkou je povinné ručení Superpov s limitem plnění 100/100 milionů korun, s úrazovým pojištěním řidiče zdarma na dvojnásobek pojistných částek a s dvojnásobným limitem na asistenční služby.
Druhou zásadní novinkou je zcela nový koncept havarijního pojištění Sporokasko, který je určen vozidlům starším tří let. Sporokasko je omezeno na Českou republiku a je výrazně levnější. Kvalita opravy však zůstává zaručena smluvními servisy. Produkt je velmi vhodný pro druhá vozidla v rodině, kterými lidé jezdí pouze do práce, nebo pro starší vozidla, která se nevyskytují v zahraničí. A třetí zásadní novinkou je přímá likvidace, kterou ČPP nabízí jako připojištění k povinnému ručení pod názvem Servis. Svým klientům garantuje úhradu celé opravy na vozidle, včetně amortizace. Tedy i v případech, kdy pojišťovna viníka krátí plnění kvůli redukci ceny dílů z důvodů zohlednění stáří a stupně jejich opotřebení.
Česká pojišťovna
Česká pojišťovna letos nabízí komplexní péči – od momentu registrace nehody přes její vyřízení až po výplatu peněz. Současnou nabídku variant 1. Povinného ručení Bez povinností (Start, Standard, Exclusive) doplňují dvě nové – Exclusive Plus a Exclusive Max, které jsou nabité zajímavými službami. Varianta Exclusive Plus rozšiřuje stávající nabídku povinného ručení o několik užitečných výhod. Jedním z nich je ochrana řidičova bonusu. První havárie totiž nemá žádný negativní vliv na výhody spojené s jízdou bez nehod. Novinkou je také navýšený limit pojistného plnění na 120 milionů korun pro škody na zdraví i na majetku. Nejvyšší Exclusive Max má všechny výhody předchozí varianty a navíc přináší v ceně například pojištění pro případ střetu se zvěří či ještě vyšší 150milionový limit pojistného plnění. Originální službou pro tuto variantu povinného ručení je také nezapočítávání takzvané amortizace vozu při kalkulaci jeho opravy. U obou nových variant povinného ručení navíc Česká pojišťovna garantuje nezměněnou cenu po dobu tří let. Motoristé tak budou mít jasný přehled o tom, kolik zaplatí. Zcela unikátní je fakt, že k oběma novým variantám povinného ručení motorista získá v ceně chytrý mobilní telefon Samsung Galaxy Mini s přednastavenou originální aplikací Pojišťovna.
ČSOB Pojišťovna
V polovině roku přišla ČSOB Pojišťovna s revolučním způsobem určování ceny pojištění – s produktem Naše auto. U tohoto pojištění není rozhodující, jaké auto řídíte, ale jaký jste řidič. I majitelé silných dražších aut tak mohou mít pojištění levné. Výše popsaný přístup oceňuje stále více klientů, kterých je nyní už více než 400 tisíc. K tomu má každý řidič k povinnému ručení zdarma úrazové pojištění řidiče, pojištění osobních věcí řidiče a osob jemu blízkých, široké asistenční služby po celé Evropě nejen při havárii, ale i při poruše vozu. Při sjednání varianty Premiant pojišťovna hradí i škodu na vlastním vozidle až do výše pěti tisíc korun.
Generali pojišťovna
Generali nabízí motoristům tři varianty povinného ručení. Základ, Komplet a Exkluziv. Kromě limitů krytí se liší i řadou výhod. V závislosti na balíčku se jedná o připojištění škod způsobených střetem se zvěří, úrazové pojištění řidiče, zapůjčení náhradního vozu až na pět dnů zdarma, bezplatnou asistenci, a to i v případech, jako je zalomení, ztráta či zabouchnutí klíčků, záměna pohonných hmot či vybití akumulátoru, dále bezplatný informační servis či bonus Exkluziv pro dobré a zkušené řidiče. Při sjednání povinného ručení v kombinaci s havarijním pojištěním umožňuje likvidaci nezaviněné škody. Novinkou, kterou pojišťovna představí v blízké době, je individualizovaná cena šitá každému řidiči přesně na míru. Vychází z detailnějšího pohledu na klienta a společně s důslednou kontrolou vyježděného bonusu v databázi ČKP maximálně zvýhodní všechny zkušené řidiče jezdící ohleduplně a bez nehod. Ti ve výsledku budou moci ušetřit až 80 procent oproti základním tarifním sazbám.
Kooperativa pojišťovna
Pojišťovna Kooperativa připravila pro své klienty stavebnicový systém pojištění Namíru, díky kterému si mohou zvolit jen rizika, která pro své vozidlo potřebují. Podle toho si také vyberou, kolik za pojištění zaplatí, a to jak v povinném ručení, tak havarijním pojištění. Největší výhodou tohoto pojištění je možnost volby pojistného krytí těch rizik, která vozidlo nejvíce ohrožují. Pokud se například jeho situace změní, může si operativně rizika upravit.
Kromě standardních bonusů za bezeškodní průběh přináší pojištění Namíru také jeden zajímavý benefit pro klienty, kteří se zavážou, že v případě pojistné události využijí smluvního servisu pojišťovny Kooperativa. V tom případě získají další slevu na havarijní pojištění.
UNIQA pojišťovna
Nějakou výhodu k povinnému ručení dnes dostane motorista všude. Někde je to lepší asistence, jinde sleva na havarijní pojistku. UNIQA ale nabízí klientům všechny benefity, které jsou rozumné a motoristům přinesou užitek. Nyní mohou noví klienti s bonusem ušetřit za pojištění vozidla. UNIQA zvýhodňuje bezpečné řidiče s osobním vozem, kteří jezdili poslední dva roky beze škod. Lze-li z registru doložit bonus za předchozí roky, náleží jim při uzavření pojistné smlouvy do konce roku 2011 dodatečná sleva z pojistného, a to jak u povinného ručení (20 %), tak i havarijního pojištění (10 %). Uspořit tím mohou stovky až tisíce korun. Atraktivní je nabídka hlavně pro řidiče, kteří dosáhli maximální výše bonusu – představuje další možnost, jak si snížit pojistné. K asistenčním službám UNIQA Komfort s platností 24 hodin denně doma i v zahraničí je samozřejmostí přímá likvidace nezaviněných škod z povinného ručení. Asistenční servis lze využít jak při nehodě, tak při defektu na cestách. Produkt UNIQA SafeLine dokáže nepřetržitě chránit posádku i vozidlo, a navíc kalkuluje pojistné za povinné ručení podle počtu ujetých kilometrů.
Tomáš Johánek