Čínská novinářka pracující pro deník Wall Street Journal porovnávala ceny luxusního zboží v Číně a jinde ve světě. Zjistila, že stejná kabelka Luis Vuitton stojí v Číně často o 60 procent více než ve Francii. Za to může částečně vysoká daň z dovezeného luxusního zboží, kterou Čína uplatňuje.
Předražené o desítky procent jsou ale i luxusní automobily, které se přitom často vyrábějí v Číně, takže se na ně clo nevztahuje. Tento rozpor novinářka vysvětluje tím, že firmy zkrátka využívaly nevědomosti Číňanů a také velké poptávky. U automobilů byla cenová hladina od začátku velmi vysoko.
Číňanům se ale vysoké ceny luxusu přestávají líbit. Zástupy turistů ve stejných čepicích, které vídáme v ulicích evropských velkoměst, nakupují luxusní zboží nejen pro sebe, ale i pro své příbuzné, budoucí obchodní dárky a podobně.
Alibaba, čínská odpověď na americký eBay, koupila necelou pětinu akcií firmy Weibo, což je pro změnu zase čínská reakce na Twitter. Za 18 procent majitelé firmy Alibaba zaplatili 586 milionů dolarů, což Weibo ohodnocuje na tři miliardy dolarů. Alibaba zároveň získal předkupní právo na dalších 30 procent akcií. Je to zajímavé spojení, sami šéfové obou firem mluví o propojení síly mikrologu (Weibo) a maloobchodu (Alibaba). Tak uvidíme. Možná že by tímto spojením mohlo vzniknout něco víc než jen čínská odpověď na něco.
A – slovy Monty Pythonova létajícího cirkusu – teď něco úplně jiného: zaměstnanci korejské centrální banky budou mít možnost v její šedivé budově uzavřít manželství. Měnová autorita se tak připojí ke skupině dalších veřejných institucí v Jižní Koreji, které umožňují, aby se v jejich budovách konaly svatby. V některých případech jsou svatby povolené jen zaměstnancům, jinde i široké veřejnosti. Tato nabídka má podpořit svatby, které jsou díky tomu pak méně nákladné a zároveň klidnější.
Čtěte také:
Asie po loňském zpomalení opět zrychlí
Jihokorejské ekonomice se daří: rostla nejrychleji za 2 roky