Nová pohonná jednotka pro elektromobily může brzy hodně pomoci hospodaření firmy Bosch, největšího dodavatele automobilek. Součástka kombinující motor s převodovkou a nezbytnou elektronikou může odstartovat množení menších výrobců elektroaut, pro něž je právě pohonné ústrojí největší překážkou.
Dodavatel komponentů Bosch sází na novou podobu pohonu elektromobilů. Nejpozději v roce 2019 začne sériově vyrábět pohonnou jednotku eAchse, kombinující motor, převodovku a související elektroniku.
Bosch tímto cílí zejména na menší firmy, které by chtěly rychle uvést na trh vlastní elektromobil, ale dosud jim v tom bránily vysoké náklady spojené s jejich dlouhodobým vývojem.
Ředitel Bosch Rolf Bulander si od eAchse slibuje navýšení obratu o miliardy eur. Potenciálními zákazníky jsou podle německého výrobce nové automobilky na západním pobřeží Spojených států nebo v Číně, vyrábějící jen v menších sériích.
Dílčí komponenty pro elektromobily Bosch dodává už delší dobu, ve světě s nimi jezdí na půl milionu elektromobilů a hybridů. Kompletní pohonné jednotky hodlá německý výrobce v budoucnu nabízet i zavedeným velkým automobilkám. Bosch už s nimi o tom jedná a nabízí, že by tyto jednotky byly individualizované pro konkrétní modely aut.
Vzhledem k tomu, že outsourcing vývoje nejspíše povede ke snižování stavů v automobilkách, nejsou jejich podnikové rady z Boschem nastíněné cesty právě nadšené. Zaměstnanci továrny Daimleru ve Stuttgartu-Untertürkheimu nedávno týden stávkovali za záruky udržení výroby baterií a pohonných systémů elektromobilů ve vlastní režii, které jim vedení obratem dalo.
Přečtěte si o aktivitách Daimleru:
Daimler věří českému lithiu. U Drážďan postaví továrnu na baterie
O firmě Bosch dále čtěte: