Zdaleka ne všechny firmy mají správně nastavenou péči o své flotily. Týká se to dokonce i těch největších společností v zemi. I v případě pojištění firemního vozového parku platí, že kdo se zajímá, platí méně a dostane více.
Problémem je už to, že část podnikatelů ani netuší, že flotilové pojištění existuje, nebo bere tuto nákladovou položku jako něco, co není hodno jejich pozornosti.
Pravidelně dochází k situacím, že majitel několika firemních vozů (osobních i nákladních) řeší pojištění každého z nich individuálně. Může se stát, že tento přístup vychází firmu ve výsledku levněji. S velkou pravděpodobností se dá ale předpokládat, že právě institut flotilového pojištění nabízí lepší řešení, pokud jde o ceny i krytí rizik.
Jak tedy postupovat? Ať už máte, či nemáte pojištěna firemní auta v rámci flotilového řešení, doporučujeme každý rok udělat obnovu. V takovém případě se jednoznačně vyplatí zadat úkol makléřské společnosti, například i prostřednictvím internetu, která je zárukou, že zváží jak vaše potřeby, tak zároveň maximální škálu na trhu nabízených produktů. V současné době je nejvíce flotilových pojištění sjednáváno u ČSOB, Allianz a Kooperativy.
Snaží se ovšem i ostatní pojišťovny, což dává do ruky výhodu právě klientovi. Můžete se bavit i s vaší současnou pojišťovnou, ale vždy je vhodné nechat si udělat nabídku i od konkurence.
Čtěte také:
Nehoda se zraněním? Platit můžete, i když máte povinné ručení
Silnice jsou po zimě plné děr, povinné ručení vám ale k úhradě škod nepomůže
Klienti pojišťoven budou více chráněni. Zprostředkovatele čeká registrace
Máte-li auta pojištěna na různých místech, určitě si zkuste vyžádat návrh na celou flotilu. Je mýtem, že je třeba pojistit najednou minimálně pět vozů. V praxi vše funguje tak, že po založení můžete pojistit jen jeden vůz. V průběhu následujících 12 měsíců mohou následovat další čtyři vozy, aby byla flotila uznána.
Pokud k tomu nedojde, pojišťovna sama smlouvu vypoví. V případě, že uzavřete flotilové pojištění, nemusíte mít obavy, že po případné škodě na jednom voze stoupne v budoucnu zároveň cena i u vozů ostatních. Samozřejmě věnujte pozornost nejen ceně, ale i rozsahu krytí a asistenčním službám, které dostanete.
V posledních dvou letech vidíme na trhu vzrůstající poptávku i po připojištění DAS, tedy připojištění právní asistence. Ta se velmi hodí v případech, kdy řidiči nákladních vozů spáchají přestupek či jsou účastni dopravní nehody v zahraničí. Velmi často nevládnou ani jazykem, ani se nevyznají ve svých právech, a jsou tedy vystaveni riziku, že podepíšou dokumenty, které ve finále za viníka škody označí je, či firmu, pro kterou pracují.
Článek vyšel v magazínu Profit