Menu Zavřít

Pojišťovny budou řidiče více rozdělovat

7. 11. 2005
Autor: Euro.cz

ANKETA Jednoznačným trendem vývoje povinného ručení pro rok 2006 je další rozdělování klientů například podle místa bydliště, stáří či řidičských zkušeností. Vyplývá to z ankety týdeníku Profit mezi pojišťovnami. Česká podnikatelská pojišťovna odpovědi na anketní otázky nedodala. 1.

ANKETA Jednoznačným trendem vývoje povinného ručení pro rok 2006 je další rozdělování klientů například podle místa bydliště, stáří či řidičských zkušeností. Vyplývá to z ankety týdeníku Profit mezi pojišťovnami. Česká podnikatelská pojišťovna odpovědi na anketní otázky nedodala. 1. Jaké novinky připravila vaše pojišťovna na příští rok, pokud jde o povinné ručení? 2. Jak se v posledních třech letech vyvíjí zájem řidičů o služby vaší pojišťovny? 3. Jaké další služby nabízíte motoristům, kteří u vás mají sjednané povinné ručení? Václav Bálek, Česká pojišťovna (ČP): 1. Česká pojišťovna automaticky zvyšuje limity plnění v základní variantě Standard z 18 na 20 milionů korun u majetkových škod a z 35 na 40 milionů korun u škod na zdraví. Naopak snižujeme základní sazby povinného ručení u všech řidičů osobních vozidel, kteří jezdí odpovědně. Všichni majitelé osobních vozidel z řad fyzických osob obdrží k povinnému ručení reflexní vestu, která jednak chrání život a zdraví účastníků silničního provozu, a jednak je povinnou výbavou v řadě evropských zemí, takže ochrání řidiče před potenciální pokutou. 2. Zájem je stále veliký a vzrůstá. Na počátku tohoto roku jsme evidovali 2 372 352 motoristů s povinným ručením ČP. Letos v srpnu jich bylo již 2 387 433, což znamená, že nám během prvních osmi měsíců roku 2005 přibylo 15 081 motoristů. 3. Řidiči, kteří mají zákonnou pojistku sjednanou u ČP, dostanou automaticky kromě dokladu o tomto smluvním vztahu také zelenou kartu. Součástí povinného ručení ČP budou i v příštím roce asistenční služby a motoristé si budou moci znovu pojistit vozidlo rovněž na extrémně krátkou dobu, případně si k povinnému ručení výhodně připojistit také čelní sklo. Kombinace havarijního pojištění a povinného ručení v jedné smlouvě jim navíc uspoří dalších pět procent z celkové částky. Marek Vích, Pojišťovna Kooperativa 1. Unikátní novinkou je poskytnutí živelního pojištění vozidla zdarma ke každému povinnému ručení. Kooperativa s touto převratnou nabídkou přichází jako jediná na našem trhu. Hlavním cílem je zvýhodnit naše klienty a dát jim možnost ochránit si i vlastní vozidlo v rámci povinného ručení. 2. Kooperativa je druhou největší pojišťovnou na trhu a to platí i v pojištění vozidel - samozřejmě díky zájmu klientů o naše produkty. Počet pojištěných vozidel se pohybuje dlouhodobě kolem 1,4 milionu, což je zhruba čtvrtina trhu. (pokračování na straně 44) (pokračování ze strany 42) 3. Kooperativa nabízí zejména velmi široký rozsah asistenčních služeb. Dále jmenujme možnost od listopadu uzavřít ručení po internetu, vysoké limity plnění u povinného ručení, možnost dosáhnout až 50procentní bonus a také možnost uzavřít si velmi jednoduše povinné ručení i havarijní pojištění dohromady za zvýhodněných podmínek, včetně dalších připojištění. Milan Káňa, Pojišťovna Allianz 1. V letošním roce jsme pro řidiče připravili slevu při sjednání povinného ručení na internetu ve výši 15 procent. Allianz je jednou z mála pojišťoven, které sjednání na internetu nabízejí a zároveň klientům přiznává největší slevu ve výši sedmi procent. Na základě statistik nehodovosti jsme připravili slevu 10 procent pro řidiče nad 40 let. 2. V roce 2003 jsme měli 560 tisíc klientů, loni pak 555 tisíc klientů a letos 561 tisíc klientů. Všechny údaje jsou ke 30. září příslušného roku. 3. Allianz pojišťovna bude i v příštím roce pokračovat v segmentaci povinného ručení podle regionů, věku a podle toho, zda se jedná o podnikatele, nebo soukromou osobu. Kromě této segmentace Allianz uplatňuje také systém bonus/malus, který upravuje pojistné v závislosti na individuálním škodním průběhu každého řidiče. Nárok na maximální, třicetiprocentní bonus bude v příštím roce mít asi 40 procent našich klientů. Kateřina Hamerská, ČSOB Pojišťovna 1. Rozlišujeme segmentaci na 37 okresů (letos to bylo 35 okresů). Majitelé vozidel v těchto okresech mají 10procentní slevu na pojistném. Pokračujeme také se slevou 20 procent pro majitele vozidel starších 10 let, maximální bonus vzroste na 30 procent (nárok na maximální bonus má u ČSOB Pojišťovny 37 procent klientů). Neznevýhodňujeme majitele vozidel určených k podnikání, nerozlišujeme, k jakému účelu je vozidlo používáno, zmírnili jsme stupnici pro malus (přirážka na pojistném v případě pojistné události), sazby zůstávají v průměru na stejné úrovni jako v roce 2005. Nabízíme možnost sjednat povinné ručení také po telefonu. 2. Zájem se zvyšuje, na začátku roku 2003 evidovala ČSOB Pojišťovna 178 tisíc vozidel, na konci roku 2004 to bylo 193 tisíc vozidel a od konce roku 2004 narostl k 30. červnu 2005 počet vozidel pojištěných u ČSOB Pojišťovny o 16,5 procenta na 225 tisíc vozidel. 3. Součástí povinného ručení je zdarma asistenční služba ČSOB Pojišťovna Assistance, úrazové pojištění řidiče, pojištění osobních věcí řidiče a osob blízkých, nabízíme komplexní pojistnou ochranu vozidla a cestujících, lze sjednat i pojištění odcizení vozidla a další. Marcela Kobíková, Generali pojišťovna 1. Především je to další stupeň bonusu - celkem tak řidiči jezdící trvale bez zaviněných nehod mohou v roce 2006 ušetřit až 30 procent sazby základního pojistného. Nově byl na trh uveden produkt povinného ručení spojený s dárkem v podobě mezinárodní kreditní čipové karty VISA Generali s úvěrovým limitem 20 tisíc korun. Karta je poskytována bez nutnosti zakládat další bankovní účet. S touto kartou mohou naši klienti získat i další doplňkové služby, jako je cestovní pojištění Travel, pojištění pro případ zneužití karty Safe a pojištění pro případ neschopnosti splácet kredit od pojišťovny Generali. Pro obyvatele malých obcí stále platí i nabídka speciálního zvýhodněného tarifu „Venkov“. 2. Zájem řidičů o služby Generali má dlouhodobě vzestupnou tendenci. Tento trend se projevuje zejména v oblasti povinného ručení. Během posledních tří let se jejich řady rozšířily o polovinu a v současné době dosáhly počtu čtvrt milionu klientů. 3. Bonusy za jízdu bez nehod -pětiprocentní slevy za každý „bezeškodní“ rok. V roce 2006 tak nejvyšší bonus dosahuje již 30 procent. Novým klientům přebíráme bonusy za jízdu bez nehod i z předchozího pojištění; bonus za jízdu bez nehod garantujeme i právnickým osobám. Dále nabízíme asistenční služby v tuzemsku i zahraničí, pololetní a čtvrtletní platby pojistného bez področních přirážek či zvýhodněný tarif pro sjednání havarijního pojištění. Petra Strejcová, Uniqa pojišťovna 1. Každý individuální svobodný klient starší 28 let, popřípadě všichni ženatí/vdané klienti/klientky bez omezení věku, s bydlištěm mimo Prahu mají od října 2005 do ledna 2006 nárok na mimořádnou akční slevu z pojistného v povinném ručení osobních vozidel ve výši 15 procent. Každý individuální klient, který do konce ledna 2006 uzavře novou smlouvu o povinném ručení, obdrží navíc jako dárek od UNIQA hasicí přístroj vhodný do auta. 2. V září 2003 jsme vykazovali na 61 100 smluv, přičemž o rok později jsme měli již o více než 11 procent pojištěných vozidel více. V období září 2004 až září 2005 jsme zaznamenali další nárůst zhruba o 13 procent, když ve kmeni bylo registrováno na 76 700 smluv. 3. Rychlá a bezproblémová likvidace patří k našim největším přednostem. Uniqa pojišťovna v současné době skutečně poskytuje jeden z nejoperativnějších pojistných servisů po vzniku škody na českém trhu. Každému motoristovi pojištěnému u Uniqa je k dispozici bezplatná základní asistenční služba pro pomoc v nesnázích. Klient může k povinnému ručení uzavřít i řadu užitečných připojištění. Karel Žák, Triglav pojišťovna 1. Hlavní novinkou je konstantní výše sazeb pojistného za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla jako v loňském roce. Navíc nabízíme možnost získat bonus až 45 procent za 72 a více měsíců bezeškodního průběhu pojištění. Připravujeme také spuštění aplikace umožňující sjednávat povinné ručení on-line. 2. Poptávka klientů po produktu pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla má v posledních třech letech rostoucí tendenci. Každým rokem se jedná takřka o 100 procent nových klientů. 3. Sjednáním „povinného ručení“ u Triglav pojišťovny získá klient navíc bezplatné úrazové pojištění řidiče, dále pak bezplatné pojištění právní ochrany a u vozidel do 3,5 tuny také automaticky bezplatnou asistenční službu. Z různých pojistných částek si může klient zvolit připojištění skel. Jedná se o všechna skla u auta, která jsou tímto pojištěna pro případ jakékoliv škodní události. K povinnému ručení si pak lze sjednat ještě pojištění zavazadel nebo pojištění nákladů na zapůjčení náhradního vozidla. Příklady sazeb povinného ručení Allianz pojišťovny v roce 2006 Podnikatel (55 let) z Prahy, vůz Škoda Octavia 1.9 tdi, objem motoru 1896 cm3, rok výroby 2004 * základní roční pojistné 8156 korun * roční pojistné s maximálním bonusem 5437 korun * roční pojistné při sjednání na internetu (s maximálním bonusem) 4078 korun Muž (23) z Pardubic, vůz Mercedes Benz 124 300 D, objem motoru 2996 cm3, rok výroby 1993 * základní roční pojistné 11 454 korun * roční pojistné s maximálním bonusem 8018 korun * roční pojistné při sjednání na internetu (s maximálním bonusem) 6300 korun Žena (41 let) ze Zlína, vůz Ford Focus 1,6i, objem motoru 1596 cm3, rok výroby 2000 * základní roční pojistné 4608 korun * roční pojistné s maximálním bonusem 3072 korun * roční pojistné při sjednání na internetu (s maximálním bonusem) 2304 korun Jedná se o sazby platné od 1. ledna 2006, se základním limitem pojistného plnění 18/35 milionů korun (věcné škody a ušlý zisk/škoda na zdraví nebo usmrcením). Maximální bonus, který může klient u Allianz pojišťovny v roce 2006 dosáhnout, je 30 procent (pět procent za každý rok bezeškodného průběhu). Při sjednání povinného ručení na internetu získá klient navíc slevu 15 procent. Pramen: Allianz VYBRANÉ SAZBY ČESKÉ POJIŠŤOVNY |Typ automobilu |Standard Bonus Exclusive | |2006|2005|2006|2005|
| do 1000 ccm|2071 |2202 |2154 |2275 |
| do 1350 ccm|2607 |2742 |2711 |2832 |
| do 1850 ccm |3857 |4001 |4011 |4132 |
| do 2500 ccm|6250|6439|6499|6651|
| nad 2500 ccm|8678 |8886 |9025 |9178 |
Pramen: Česká pojišťovna SAZBY KOOPERATIVY PLATNÉ PRO VĚTŠINU KLIENTŮ (při nejvyšším bonusu v daném roce) |Typ automobilu|Standard 2005|Standard 2006|
| do 1000 ccm|2304 |2188  |
| 1000-1350 ccm|2696 |2588 |
| 1350-1850 ccm|4196 | 4032 |
| 1850-2500 ccm|6540 |6280 |
| nad 2500 ccm|9144 |8736 |
Pramen: Pojišťovna Kooperativa
VYBRANÉ SAZBY ČSOB POJIŠŤOVNY (pro rok 2006, ceny v korunách) |Typ automobilu|minimální sazbydalší sazby | |s max. bonusem|bez bonusu|s max. bonusem|bez   bonusu**|
| do 1000 ccm|1653 |2332 |1830 |2584 |
| do 1350 ccm|2023 |2860 |2240 |3170 |
| do 1850 ccm|2950 |4184 |3270 |4642 |
| do 2500 ccm |4463 |6346 |4952 |7044 |
| nad 2500 ccm|6423 |9146 |7129 |10154 |
Pramen: ČSOB Pojišťovna 

  • Našli jste v článku chybu?