Menu Zavřít

Pojišťovny se chystají na baby boomers

3. 10. 2008
Autor: Euro.cz

Loni se v oboru dojednalo čtyři sta akvizic a fúzi

Expandovat na trhu pojišťovnictví je ve vyspělých zemích čím dál obtížnější. Důvodem není ani tak současná finanční krize, jako spíš nedostatek potenciálních klientů. Jednotliví konkurenti na trhu se tak musí o dostupné zákazníky přetahovat. Alespoň to tvrdí studie, kterou publikovala poradenská společnost Deloitte. Zpráva konstatuje, že tradiční přístupy k zajišťování růstu jsou překonány. V budoucnu tak budou pojišťovny penzistům nabízet nejen životní pojištění, ale i paletu dalších služeb – například pojištění jejich příjmů či hodnoty aktiv. Jednou z priorit také zůstává snižování nákladů včetně možnosti offshoringu. Zároveň dochází ke stále větší regulaci a přísnějším dohledem nad řízením rizik. Zpráva Deloittu rovněž uvádí, že loni se v oblasti pojišťovnictví uskutečnily více než čtyři stovky fúzí a akvizicí. Průměrná hodnota jedné transakce se přitom pohybovala okolo 600 milionů dolarů. To je zhruba o polovinu více než v roce 2006. Akvizic, při nichž byly strategické cíle dosaženy v rámci plánované doby, bylo ovšem z celkového počtu pouze 45 procent. Pojišťovnám se navíc do budoucna otevírají nové možnosti v souvislosti s tím, že se příslušníci silné poválečné generace, označované jako „baby boomers“, pomalu dostávají do důchodového věku. To z nich vytváří nové potenciální klienty, pro něž bude ovšem nutné vyvinout nové pojišťovací produkty, popřípadě je alespoň nabízet jinými distribučními kanály. “Při vší snaze najít nové klienty mezi penzisty ovšem pojišťovny nesmějí zapomínat na důchodce budoucí, tedy na dnešní mladé lidi ocitající se na počátku své finanční samostatnosti. Celoživotní vztah s klientem je vysoce ziskový,” uvádí partner Deloitte Jiří Fialka.

  • Našli jste v článku chybu?