PRAHA (myd) – Expanzivní plány má dnes téměř každá banka a ani Citibank není výjimkou. Na českém trhu působí již od roku 1991, ale výrazněji se prosazuje až v posledních letech. S využitím silného kapitálového zázemí patří Citibank k bankám úvěrujícím mimo jiné velké podniky a transakce. Mezi klienty patří například Český Telecom, Plzeňský prazdroj a Motorpal. Menší firmy mohou využít program CitiBusiness (EURO 18/2002).
V minulém roce se banka pustila také do segmentu retailového bankovnictví, kam jen loni investovala přes deset milionů dolarů, a začala nabízet osobní půjčky a kreditní karty. Generální ředitel Citibank Atif Bajwa uvedl, že banka již vydala téměř deset tisíc kreditních karet, což údajně představuje sedmdesátiprocentní podíl na trhu. Hospodaření za rok 2001 přineslo nárůst čistého zisku o 31 procent na 1,1 miliardy korun. Bilanční suma meziročně vzrostla o třicet procent, a nyní tak dosahuje 73,5 miliardy korun.
Za pozornost stojí meziroční pokles vlastního kapitálu o 800 milionů korun. Atif Bajwa týdeníku EURO sdělil, že jde pouze o technickou záležitost, která souvisí s konverzí základního kapitálu původně denominovaného v dolarech do českých korun. S tím souvisí i meziroční pokles kapitálové přiměřenosti (kapitál/rizikově vážená aktiva) z dvaceti na třináct procent.