Mírné zlepšení v mizérii klesajícího zájmu o nová auta pocítili prodejci nových osobních a užitkových vozů v srpnu. Alespoň podle dnešních údajů Svazu dovozců automobilů.
Autor: Profit
Zatímco od ledna do července prodej aut v porovnání s loňským rokem klesl o 13 procent, od ledna do srpna už jen o 12,6 procenta. Za toto období si lidé v České republice zaregistrovali 120 416 nových vozů.
Prodej osobních aut se však meziročně zvýšil o devět procent. Je to však způsobeno přesunem zájmu firem z užitkových vozů na vozy osobní, jehož příčinou byla možnost odečtu DPH také u tohoto typu aut.
Firmy však v krizi šetří a jejich zájem o nová auta, ať už osobní nebo užitková, poklesl o 23 procent. Mnohem citelnější byl pokles poptávky u užitkových aut, jejichž registrací ubylo dokonce o 64 procent.
Popularita značek se ani v srpnu nezměnila. Českou jedničkou zůstává s téměř 29 tisíci prodaných aut Škoda, až daleko za ní, s 10 604 vozy následuje Ford. Ten si oproti loňskému roku však výrazně polepšil - lidé si zaregistrovali takřka o polovinu vozů této značky více než před rokem.
Jen o málo lépe než užitkovým vozům se vedlo těm nákladním. Prodalo se jich o 54 procent méně než vloni, autobusy zaznamenaly čtyřicetiprocentní pokles zájmu.