Českým drahám dochází trpělivost s neustálým prodlužováním dodávek dvaceti nových rychlých lokomotiv. Zakázku na jejich výrobu získala Škoda Transportation už v roce 2005 – poté, co ze soutěže odstoupil německý koncern Siemens. Celková hodnota kontraktu přesahuje dvě a půl miliardy korun.
„Penále činí k dnešnímu dni přibližně osmdesát milionů korun a my je budeme po dodavateli tvrdě vymáhat,“ řekl týdeníku EURO generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Dle zdrojů blízkých drahám by se celková výše penále mohla vyšplhat až ke dvěma stům milionů korun. Za Škodu Transportation nebyl nikdo schopen záležitost komentovat. Potíže se zpožděním způsobuje změna technických předpisů, které byly upraveny kvůli požadavkům nově připravované evropské normy pro odolnost vozidel proti nárazu. Podmínky se však změnily pro všechny. Například konkurenční lokomotiva Taurus od koncernu Siemens, který s výrobky Škody Transportation na počátku tendru soutěžil, už získala homologaci a firma ji běžně prodává.