ČSOB
Česká národní banka (ČNB) uložila Československé obchodní bance (ČSOB) pokutu tři miliony korun za to, že se ČSOB při marketingu značky Poštovní spořitelna dopustila klamavých obchodních praktik. Reklamy údajně působily dojmem, že Poštovní spořitelna je samostatná banka, přičemž jde o součást ČSOB. „Československá obchodní banka nabízela a propagovala bankovní služby pod označením Poštovní spořitelna způsobem, který vzbuzoval dojem, že Poštovní spořitelna existuje jako samostatná a na společnosti Československá obchodní banka nezávislá banka. Poštovní spořitelna je přitom součástí Československé obchodní banky,“ uvedla ČNB a zakázala pokutované bance pokračovat v protiprávním jednání. Na kauze je zajímavý fakt, že ČSOB se chová v propagaci Poštovní spořitelny už deset let víceméně pořád stejně a doposud to nikomu nevadilo. „ČNB se ochraně spotřebitele věnuje teprve od února 2008, kdy vstoupil v platnost zákon o ochraně spotřebitele, který tuto činnost ČNB nařizuje,“ vysvětlil mluvčí centrální banky Pavel Zúbek. ČSOB pod značkou Poštovní spořitelna provozuje na poštovních pobočkách vlastní banku s více než dvěma miliony klientů. S Českou poštou má uzavřenu smlouvu do roku 2017.