Když v roce 2008 Florian Kaps a André Bosman zakládali společnost Impossible Project, snažili se skomírající trh s analogovými fotoaparáty pouze zachránit. Po osmi letech existence se nyní snaží médium, které z trhu vytlačil vzestup digitální fotografie, posunout vpřed s vlastním přístrojem.
V roce 2008 představoval stále se ztenčující trh s analogovými fotoaparáty pro americký Polaroid mrtvý bod. Podle serveru statista.com se poptávka po analogových přístrojích mezi lety 2002 a 2007 dramaticky snižovala až k bodu, kdy jejich celková suma nepřesáhla globálně ani milion prodaných kusů.
Myšlenka založit Impossible Project v hlavách berlínských nadšenců vznikla právě tehdy v reakci na oznámení, že Polaroid definitivně končí s produkcí stejnojmenných fotoaparátů, které jako první dokázaly vyvolat snímek téměř okamžitě a zároveň technologii propůjčily svoje jméno.
Zakladatelé Impossible Florian Kaps a André Bosman se tehdy při příležitosti uzavírání jedné z berlínských továren na zmiňované fotoaparáty domluvili a za 3,1 milionů dolarů od Polaroidu objekt odkoupili i s příslušenstvím. Vize společnosti se tehdy smířila s tím, že se omezí na produkci materiálů pro již existující přístroje.
Proti proudu času
O dva roky později Impossible začali s masovou produkcí a vygenerovali čistý zisk ve výši 270 tisíc dolarů (zhruba 6 milionů korun) při čísle celkem 500 tisíc na trhu udaných produktů.
Ačkoliv částka na první pohled nevypadá nijak dramaticky, na společnost, která původně vznikla jako projekt několika nadšenců v reakci na stále se zužující prostor pro analogovou fotografii, to bylo pořád velmi slušné číslo.
V květnu 2016 zaznamenal berlínský startup další výrazný přelom, když představil svůj vlastní přístroj založený na designu a technologii zaniklého fotoaparátu.
Model Il-1 vstoupil na trh v úterý 10. května a na rozdíl od původních polaroidů poskytuje uživatelům digitální rozhraní spolu s kreativními nástroji pro úpravy a editaci fotografií rovnou za chodu.
Trh pro analog je omezený, ale existuje
Ačkoliv nelze očekávat masový úspěch a prodeje rovnající se digitálnímu segmentu, své kupce si nový produkt najde. Poptávku po kvalitním přístroji schopném vyvolávat snímky okamžitě lze očekávat především mezi fotografy či módními návrháři. Ti poslední fotoaparáty s instantní možností vyvolání snímku používají k rychlé dokumentaci svých dynamicky se měnících kolekcí.
Kinofilm řady 600, který nový model používá, a jehož je Impossible zároveň producentem, byl vytvořen na základě analýz a zpětné rekonstrukce materiálů, který používali původní aparáty slavné společnosti. „I1 je prvním novým přístrojem používajícím tento formát od roku 1981,“ svěřil se výkonný ředitel Impossible Oskar Smolokowski listu Financial Times.
_
Čtěte dále o technologiích a trendech v podnikání: