Railreklam
Prodej 49procentního podílu ve společnosti Railreklam, dceřiné firmě Českých drah, byl podle policie v pořádku. Odbor hospodářské kriminality ministerstva vnitra dle informací týdeníku EURO případ odložil. Transakcí se loni začala zabývat policie kvůli podezření, že cena 15,1 milionu za podíl byla příliš nízká. Odborníci na reklamu tehdy ohodnotili firmu Railreklam na více než 100 milionů korun.
Případem se od loňska zabývala na základě vlastních poznatků protikorupční policie, ta jej však odložila, protože se jím na ministerstvu vnitra již zabýval odbor hospodářské kriminality Správy hlavního města Prahy. Vedoucí tohoto odboru pan Tauber sdělil, že policisté si nechali vypracovat nezávislý posudek, podle nějž byla cena za podíl v Railreklam dostačující. Název firmy, jež posudek vypracovala, se týdeníku EURO zjistit nepodařilo.
Podíl ve firmě Railreklam, která dlouhodobě patří mezi nejvýznamnější společnosti zabývající se venkovní reklamou, získala společnost Tardus, která vydává Listy hlavního města Prahy s nákladem 600 tisíc kusů. Spoluvlastníkem se stala tak, že o 15,1 milionu navýšila základní jmění firmy. Vybrána byla z šesti oslovených firem.
Na trhu s billboardy patří firmě Railreklam sedmiprocentní podíl, a není proto divu, že cena 15,1 milionu vzbudila podezření. Railreklam disponuje více jak 1300 billboardy, inzeruje na 330 železničních mostech, v prostorách vlaků a v nádražních budovách. Roční obrat firmy činí zhruba 100 milionů korun a za rok 2006 vykázala čistý zisk 4,1 milionu korun.