Twitter rozšiřuje svou aktivitu na poli streamování videoobsahu. S agenturou Bloomberg se dohodl na denním vysílání tří zpravodajských pořadů. Kromě toho bude v USA přenášet i nominační sjezdy či sportovní zápasy.
Pořady z denní produkce agentury Bloomberg, například Bloomberg West, budou diváci nově moci sledovat prostřednictvím sociální sítě Twitter, která tak potvrzuje svou strategii z posledních měsíců: streamováním videa rozšířit stagnující uživatelskou základnu.
„Sledování Twitteru je jedním z nejrychlejších způsobů, jak zjistit, co se děje ve světě byznysu. Spojení s Bloombergem zprostředkuje uživatelům nejlepší možnou cestu, jak sledovat finanční trhy a okamžité komentáře,“ říká k dohodě šéf financí Twitteru Anthony Noto.
Twitter aktivně užívá přes 300 milionů uživatelů, jejich počet však poslední dobou nestoupá. Vedení sociální sítě vidí jako jeden z nástrojů k nalákání nových lidí přenášení živého videoobsahu. Počítá s tím, že diváci budou mít větší tendenci připojit se na Twitter nastálo.
Dosud se síť zaměřovala převážně na sport. Velkým průlomem byla dohoda s ligou amerického fotbalu NFL na odvysílání některých čtvrtečních zápasů v nadcházející sezoně, údajně za deset milionů dolarů. O práva na utkání byl velký zájem, usilovaly o něj například Facebook nebo Amazon. Nalákal je úspěšný test z minulého ročníku, kdy zápas průměrných týmů z Buffala a Jacksonville sledovalo na portálu Yahoo 15,2 milionu diváků.
Sport pro twitter, e-Sport pro facebook Facebook se spojil s Blizzardem, bude vysílat e-Sport |
Další sportovní aktivitou Twitteru bylo vysílání z letošního ročníku tenisového Wimbledonu. Nešlo přitom o živé přenosy zápasů, ale o rozhovory, analýzy a záznamy. Toto vysílání prezentovala sociální síť jako raný test, ze kterého si chce vzít zkušenosti pro příští akce.
Těch plánuje celou řadu. Co se týče sportu, vyjednává v současnosti s dalšími velkými americkými ligami, v čele s basketbalovou NBA nebo baseballovou MLB. Zájem má údajně i o přenosy z fotbalu, který v USA získává stále větší popularitu.
Velkou událostí bude pro Twitter i přenášení stranických nominačních sjezdů demokratické i republikánské strany, na kterých budou jako kandidáti na prezidenta USA potvrzeni Hillary Clintonová a Donald Trump. Na nich se dohodl s televizní stanicí CBS.
Kromě rozšíření uživatelské základny je hlavní motivací twitteru příjem z reklam, které budou zařazovány jednak do živého vysílání a také před zkrácený výběr hlavních událostí ze sportovních i politických přenosů. Příjmy z reklamy mají být rozděleny v poměru 30:70 z pohledu Twitteru. Například Google si obvykle ponechává 45 procent.
Dále čtěte:
Facebook se zaměří na video. Vysílatelům už rozdal desítky milionů dolarů
Snapchat ve spolupráci s NBC míří na olympiádu