Vedení a vlastníci, tedy skupina Penta
Investments, doufali, že letos by hospodaření továrny mohlo konečně skončit
v kladných číslech. Jenže protipandemická opatření vize zhatila. „Stejně jako
téměř všechny společnosti působící v leteckém průmyslu nebude Aero schopné
splnit cíle původně stanovené pro rok 2020,“ reaguje Tobiáš Tvrdík, mluvčí
fabriky.
„Koronavirová krize dopadá zejména na civilní programy, kde evidujeme propad
dodávek o 50 procent, a proto jsme odpovídajícím způsobem snížili i výrobu na
těchto programech,“ pokračuje.
Aeru Vodochody se však nekomplikuje pouze civilní produkce. Stále větší vrásky prezidentu Dieteru Johnovi a jeho kolegům dělá i vojenský program. Zatímco vývoj podzvukového bitevníku a tréninkového stroje L-39NG pokračuje podle plánu, firma stále nemá jisté zákazníky.
Tím prvním mělo být letectvo Senegalu, ovšem kontrakt, jehož finalizace měla původně proběhnout v jarních měsících letošního roku, se odsunul na neurčito. S věcí si neví rady ani pražské ministerstvo obrany, které Aeru na zahraničních trzích pomáhá.
„Bohužel případ v Senegalu nám radost nedělá. Finalizaci kontraktu výrazně
narušila omezení v souvislosti s covidem-19 jak v České republice, tak
především v Senegalu, kde se náš zastupitelský úřad ani Aero Vodochody nemohly
dostat k jednání, která měla ten proces dokončit,“ popisuje Tomáš Kopečný,
náměstek ministra obrany.