Menu Zavřít

Poloviční Aero

8. 6. 2020
Autor: Euro.cz

Letecký průmysl Dodávky vodochodské firmy se propadly o 50 procent

Středočeský letecký výrobce Aero Vodochody se od roku 2017 potácí v potížích, do nichž se dostal nákladným vývojem vlastního letounu L-39NG.

Vedení a vlastníci, tedy skupina Penta Investments, doufali, že letos by hospodaření továrny mohlo konečně skončit v kladných číslech. Jenže protipandemická opatření vize zhatila. „Stejně jako téměř všechny společnosti působící v leteckém průmyslu nebude Aero schopné splnit cíle původně stanovené pro rok 2020,“ reaguje Tobiáš Tvrdík, mluvčí fabriky. „Koronavirová krize dopadá zejména na civilní programy, kde evidujeme propad dodávek o 50 procent, a proto jsme odpovídajícím způsobem snížili i výrobu na těchto programech,“ pokračuje.

WT100

Aeru Vodochody se však nekomplikuje pouze civilní produkce. Stále větší vrásky prezidentu Dieteru Johnovi a jeho kolegům dělá i vojenský program. Zatímco vývoj podzvukového bitevníku a tréninkového stroje L-39NG pokračuje podle plánu, firma stále nemá jisté zákazníky. Tím prvním mělo být letectvo Senegalu, ovšem kontrakt, jehož finalizace měla původně proběhnout v jarních měsících letošního roku, se odsunul na neurčito. S věcí si neví rady ani pražské ministerstvo obrany, které Aeru na zahraničních trzích pomáhá. „Bohužel případ v Senegalu nám radost nedělá. Finalizaci kontraktu výrazně narušila omezení v souvislosti s covidem-19 jak v České republice, tak především v Senegalu, kde se náš zastupitelský úřad ani Aero Vodochody nemohly dostat k jednání, která měla ten proces dokončit,“ popisuje Tomáš Kopečný, náměstek ministra obrany.

  • Našli jste v článku chybu?