Test
Lancer EVO VIII je extrém. Pokud někomu připadá nejrychlejší z vozů Mitsubishi s 265 koňmi příliš výkonné a s cenou 1,4 milionu korun příliš drahé, má ale na výběr i jinou možnost. Dostane v ní stejný volant Momo potažený kůží, který padne do rukou jako ulitý, velmi podobnou přístrojovou desku, a navíc spoustu místa v zavazadlovém prostoru, protože Mitsubishi Lancer 2,0 Sport je kombi. Zrychlení z nuly na sto kilometrů za deset vteřin a stabilita v zatáčkách jsou přitom dostačující na to, aby se z jablek, vezených od babičky, stal za pár kilometrů mošt.
Dvoulitrový agregát, který dosahuje nejvyššího výkonu 135 koní, je dobře utlumený a správně ostře zaznívá až v opravdu vysokých otáčkách. Akcelerace je přitom velmi plynulá, což umocňuje hladký pocit z jízdy stejně jako přesné řazení. Řidič si však bude muset zvykat na vyšší spotřebu, pohybující se kolem hranice deseti litrů na sto kilometrů spíše než u výrobcem udávaných necelých devíti. Pokud navíc dojde na skutečně sportovní jízdu, padesátilitrová nádrž nemusí stačit ani na čtyři sta kilometrů.
Dominantou interiéru prodlouženého Lanceru je jednoznačně volant se třemi kovovými rameny. Díky malému průměru se s ním perfektně manipuluje, a navíc skvěle vypadá. Dynamiku naznačují rovněž bílé podklady tachometru a otáčkoměru nebo sedačky s kvalitním bočním vedením. Přístrojová deska je čistě účelná a žádné stylistické orgie nepředstavuje. Ve voze testovaném týdeníkem EURO se vymykal pouze radiopřehrávač Kenwood. Jednak nebyl do palubní desky zapuštěn, jak tomu je u vozů v ceně nad půl milionu dnes běžné, a jednak jeho reproduktory měly do čistého zvuku příliš daleko.
Sportovní kombíky mají svůj půvab. Protáhlou karoserii končící ostře skosenou zádí u Lanceru ozvláštňují tmavá skla, agresivnější vzhled mu dodávají spoilery a snížený podvozek. Kvůli němu a celkové kompaktnosti automobilu se řidič nemusí bát jen tak nějaké zatáčky, a přitom má místa uvnitř na rozdávání. Mitsubishi má výhodu, že se podobně dynamických kombíků v nižší střední třídě v současné době u konkurence příliš nenajde. Výsledky japonské automobilky ale zatím nevypadají na to, že by toho dokázala využít.
Mitsubishi Lancer Station Wagon 2,0 Sport
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1997 cm3
Max. výkon 99 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 199 km/h
Průměrná spotřeba 8,7 litru na 100 km
Základní cena 644 600 Kč
Klady
- pohodlný, a přesto sportovní podvozek
- prostorný sportovní vůz
- volant Momo
Zápory
- vyšší spotřeba
- malá palivová nádrž
- radiopřehrávač