Popularita internetu jako nákupního prostoru roste. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch nakupuje na webu pravidelně 48 procent uživatelů internetu, což je meziročně o pět procentních bodů více. Nárůst je patrný hlavně u generace nad 55 let.
Autor: Martin Siebert
Podle letošního průzkumu srovnávačem cen a zboží Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz více než 90 procent českých nakupujících na internetu vybírá a nakupuje zboží ve virtuálních obchodech z domova. Necelých šest procent tak činí v zaměstnání. Téměř 45 procent respondentů na internetu utratí více než 10 tisíc korun ročně.
Ve srovnání s loňským rokem se zvyšuje částka, kterou nakupující na internetu utrácejí. O dva procentní body klesl podíl lidí, kteří na internetu ročně utratili do 5000 korun. Naopak o dva procentní body vzrostl podíl nakupujících, kteří na internetu utratí za 12 měsíců 5 až 10 tisíc korun, a podíl lidí nakupujících za více než 20 tisíc korun.
Televize na monitoru Vedle nakupování roste obliba on-line televizí a internetových rádií. Televizi na internetu pravidelně vyhledává třetina uživatelů, před rokem to byla necelá pětina. Zatímco u televize křivka průběžně roste, u internetového rozhlasu kolísá. V únoru se nicméně rádia na síti těšila rekordní 31procentní oblibě. Stále populárnější je také sdílení fotografií a videí, které na internet umísťuje 42 procent uživatelů. Nově se výzkumníci ptali na sledování videí například na serverech YouTube nebo Stream. Tuto aktivitu kladně hodnotí 44 procent lidí s přístupem na internet. Podceňovaná bezpečnost**
Podle průzkumu mírně klesá zastoupení uživatelů, kteří se sami starají o bezpečnost počítače, v únoru jich bylo 26 procent. Na druhou stranu se zvyšuje podíl majitelů soukromých počítačů s nainstalovaným softwarem pro ochranu před programy, které slouží k získání informací o datech uživatele bez jeho vědomí. Takzvaný antispyware, který je aktualizován téměř denně, má 40 procent uživatelů.