[OPRAVENÁ VERZE] Internetová mBank se rychle proslavila jako banka, která si neúčtuje „žádné zbytečné poplatky za běžné účty a vůči zákazníkům se chová transparentně“. Tato strategie jí od vstupu na český trh v roce 2007 přinesla 630 tisíc klientů.
I přes nízké poplatky začala po několika letech slušně vydělávat. Podle výroční zprávy vydělala v roce 2016 před zdaněním 341 milionů korun (rok předtím 278 milionů).
mBank má v Česku 26 obchodních míst, z nichž devět tvoří tzv. finanční centra, tedy kamenné pobočky a dalších 17 jsou mKiosky umístěné v největších nákupních centrech. Loni také banka začala spolupracovat s finančními poradci Broker Consulting, pro které vyvinula například co-brandované debetní i kreditní karty a začala s nimi budovat vkladové bankomaty umístěné na obchodních místech OK Point. mBank patří přes mateřskou společnost v Polsku do německé skupiny Commerzbank.
Omluva:
V předchozí verzi článku s titulkem „Konec iluzí. Bezpoplatková mBank vydělává na poplatcích víc než tradiční banky“ jsme uvedli chybné výpočty. Porovnání s Českou spořitelnou vyšlo pro mBank negativně, jelikož ve výnosech z poplatků a provizí měla mBank započítán výnos z prodeje akcií VISA Europe alokovaném centrálou ve výši 215 milionů korun. Chyba vyplynula z toho, že redakce tento jednorázový výnos nezohlednila, za což se bance i čtenářům omlouváme.
Bankéře na odchodu z Londýna pohltí Dublin a Frankfurt. Čtěte více
Přečtěte si o výsledcích dalších bank: