WOJCIECH MASALSKI, ŠÉF KONCERNU GM PRO ČESKOU A SLOVENSKOU REPUBLIKU:V čele české a slovenské větve koncernu GM nedávno vystřídal Slovince Niko Nemece Polák Wojciech Masalski. Jak vidí budoucnost nového modelu Astra?Minulé úterý jste v Praze představili Opel Astra vyráběný v Gliwicích.
WOJCIECH MASALSKI, ŠÉF KONCERNU GM PRO ČESKOU A SLOVENSKOU REPUBLIKU: V čele české a slovenské větve koncernu GM nedávno vystřídal Slovince Niko Nemece Polák Wojciech Masalski. Jak vidí budoucnost nového modelu Astra?
Minulé úterý jste v Praze představili Opel Astra vyráběný v Gliwicích. Co od auta určeného jen pro střední a východní Evropu očekáváte?
Astra je náš stěžejní model pro silně obsazenou střední třídu, ve východní Evropě tvoří společně s Corsou páteř našich prodejů. Vozem určeným speciálně pro tento region chceme nabídnout zájemcům spolehlivé auto za slušnou cenu.
Jaká bude cena vozu?
Auto přijde na trh až ve třetím čtvrtletí příštího roku, spekulovat o ceně by zatím bylo předčasné.
Značkám GM, Opelu a Chevroletu se v minulosti ale nedařilo. Co s tím chcete dělat?
S tržními podíly nejsme skutečně spokojeni, Opel je na jedenácté pozici mezi značkami, Chevrolet až na sedmnácté. To se musí změnit, chceme být mezi prvními. Pro úspěch ale musíme změnit dlouhodobou marketinkovou strategii.
Na jaké modely spoléháte?
Co se týče Opelu, sázíme hodně na novou Corsu, která nedávno přišla na trh. V České republice je poptávka po malých autech hodně vysoká, proto je to pro nás stěžejní segment. Úspěšné jsou nové verze Vectry a Merivy, velký potenciál má Antara. Loni jsme také představili další verzi Zafiry. A příští rok přijde nová Astra.
A co Chevrolet? Nabídku obměňují modely Captiva a Epica, zajímavá pro spořivé podnikatele bude nabídka naftových motorů pro Lacetti. Pod hlavičkou GM se prodávají dvě značky. Nebojíte se jejich vzájemné kanibalizace? Třeba Chevrolet Lacetti by mohl ubírat zákazníky právě Astře.
Ne, jsou to odlišné produkty s odlišnou filozofií. Opel přináší více sportovní design, lepší zpracování a je o něco dražší. Chevrolet je takzvaný entry product, cenově trochu níže položený, více konzervativní. Ten takzvaný multibrand dealership nám přináší více příležitostí než rizik. Můžeme totiž oslovit širší skupinu zákazníků.
Co hodláte nabídnout podnikatelům?
Většinu vozů nabízíme s montážní přepážkou, v rámci nabídky pro živnostníky a firmy ale také hodně spoléháme na modernizovanou dodávku Vivaro. S tou budeme mít také Chevrolet Captiva.
NOVÝ ASTRA SEDAN
Předek vozu odpovídá klasice, místo zadních dveří má vůz kufr o poměrně velkém objemu 500 litrů. Pod kapotu se počítá se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory o výkonech od 90 do140 koní. Nabídka převodovek zahrnuje dva manuály a dva automaty. Na českém trhu se nový sedan objeví na podzim roku 2007. Nebude ale umožňovat odpočet DPH.