Menu Zavřít

Pomáháme zákazníkům šetřit

26. 11. 2008
Autor: Euro.cz

Tomášem Bednářem

Konica Minolta patří mezi nejvýznamnější dodavatele tiskových řešení na českém trhu. Během nadcházející krize se firma ještě více zaměří na úspory a zvýšení efektivity. „Redukce nákladů na tisk by mělo být téma, na které naši zákazníci určitě budou slyšet,“ říká Tomáš Bednář, výkonný ředitel společnosti Konica Minolta v České republice.

EURO: Vnímáte už přítomnost finanční krize v české ekonomice? BEDNÁŘ: Spíše než že by se odehrávaly nějaké dramatické změny v tržbách, vidím, že nastává určitý posun v přístupu zákazníků a v jejich požadavcích. Z praktického hlediska dochází více než obvykle k odkládání rozhodnutí o projektech či k posouvání termínů jejich uskutečnění. Zákazníci vnímají, že při modernizaci tiskového řešení jde o investice. Já však zdůrazňuji, že naše koncepce nabízí úsporu.

EURO: Jakým způsobem se u tisku dokumentů dá dosáhnout úspor? BEDNÁŘ: Šetřit se dá mnoha způsoby. Už jen to, že máte tiskárnu na chodbě, a ne u sebe na svém pracovišti, znamená úsporu papíru i barev. S trochou nadsázky řečeno, lidé si rozmyslí, zda ten výtisk opravdu potřebují. To podstatné se ale skrývá ve službách a v technologii. Nabízíme kontrolu nad tiskovými náklady formou centrálního sledování. Naše řešení jsme zavedli například pro Českou spořitelnu a dosáhli jsme snížení počtu strojů z devíti tisíc na dva tisíce. Pro Českou spořitelnu tím poklesly náklady na tisk o čtyřicet procent.

EURO: Úspora nákladů je hlavním současným požadavkem vašich zákazníků. Jsou ještě jiné oblasti služeb, které firmy v současnosti akcentují? BEDNÁŘ: Velmi se diskutuje o bezpečnosti, která je žádaná. V nejbližší době chystáme oficiální představení nové verze systému pro řízení přístupu uživatelů od společnosti Ysoft, integrované přímo do ovládacích panelů našich strojů. Kromě úspor a bezpečnostních opatření nabízíme také ucelené služby v oblasti outsourcingu tiskových řešení.

EURO: Nejsou pro outsourcing v této oblasti trh a technika u zákazníků příliš diverzifikované? BEDNÁŘ: Každý dodavatel má pochopitelně vlastní specifické řešení, ale jednotlivé technické odlišnosti jsou z komplexního pohledu zanedbatelné. V případě dodávky služeb tiskových řešení je cenovou jednotkou vždy vytištěná stránka nebo scan. Oblast tisku je z tohoto důvodu velmi jednoduše měřitelná.

MM25_AI

EURO: Outsourcing těchto služeb dnes nabízí mnoho potenciálních dodavatelů. V čem se jejich služby odlišují? BEDNÁŘ: Outsourcing tiskového řešení lze shrnout do tří hlavních fází. Od analýzy požadavků zákazníka a současného stavu přes návrh cílového tiskového řešení a popis procesů až po návrh úrovně a cen výsledných služeb. Druhá z těchto tří fází je velice důležitá pro zákazníky. Právě během ní se projeví, na jaké úrovni technické vyspělosti se nachází firma, která outsourcing nabízí. S konceptem optimalizace dnes přichází většina velkých dodavatelů tiskových zařízení, ale zdaleka ne všichni umějí připravit srozumitelnou a přehlednou analýzu s popisem cílového stavu. Konica Minolta má pro tuto oblast specializované konzultanty, kteří pomocí softwarových nástrojů připravují modely cílového stavu.

EURO: Od počátku století se neustále přetřásá myšlenka bezpapírové kanceláře. Připraví vás jednoho dne elektronická komunikace o práci? BEDNÁŘ: Jsem přesvědčen, že určitě nepřipraví. Stejně jako se bezpapírová kancelář objevuje v médiích a hovoří se o ní, ve světě každoročně roste spotřeba papíru. Korektury textů či fotky z dovolené, to jsou jen dva příklady z mnoha podobných aplikací tisku, kdy obrazovka počítače nemůže nahradit papír. A dopis v obálce bude vždy osobnější než e-mail. Právě proto, že je nutné vynaložit určité úsilí navíc oproti elektronické komunikaci.

  • Našli jste v článku chybu?