Nenápadná maloobchodní firma Hruška, která má hlavně na Moravě kolem 450 obchodů, je zase o něco větší. Nedávno koupila firmu Iprokos, která provozuje lahůdkářství v Ostravě. Podle největšího akcionáře řetězce Pavla Hruzíka ale tato transakce nepatří k největším.
„Každý měsíc nějaké prodejny přibereme či otevřeme a u některých ukončíme činnost. Je to běžný provozní stav,“ říká šéf řetězce Hruzík.
Hruška dosahuje tržeb přes sedm miliard korun. Podle posledních výsledků vydělal v roce 2014 před zdaněním 245 milionů korun.
Ovládá ho trio Pavel Hruzík (40 procent), kterému žezlo vedení před pár lety předal jeho otec, dále Jana Škrabalová a Jarmila Plevová (obě po 30 procentech). V minulých letech byla Hruška několikrát na prodej, ale požadovaná cena byla příliš vysoká. Řetězec předloni koupil přes dvě desítky obchodů na Moravě od Tesca.