… a na které rádi zapomenete.
Poprvé…
Systém pro ochranu posádky Air Safe od Mercedesu nabízí další způsob, jak minimalizovat riziko zranění při nehodě. Těsně před havárií samočinně napne bezpečnostní pásy, elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce posune dozadu a skloní opěradlo do polohy, v níž bude moci účinněji pohlcovat nárazovou energii. Před hrozícím převrácením navíc zavře střešní okno. Systém se objeví například jako příplatková výbava k novému terénnímu Mercedesu-Benz třídy M, která se do Česka dostane letos v pozdním létě.
… a naposledy
Nese označení 1.9 TDI, má nejvyšší výkon 105 koní a je dílem koncernu Volkswagen. Vznětový čtyřválec, který se stále dobře prodává, přestože je hlučný a není nijak zvlášť pružný, výkonný ani šetrný k životnímu prostředí. Jeho jediným kladem je příznivá spotřeba. Možná to stačí. Možná nemá smysl utrácet peníze za vývoj nového agregátu, když je o ten současný dosud zájem a každé uspořené euro se Wolfsburgu nyní hodí. Bože, dej, ať se Volkswagenu letos daří podstatně lépe než loni.