Menu Zavřít

Poprvé a naposledy

7. 1. 2005
Autor: Euro.cz

Technické novinky, bez kterých se neobejdete...

… a na které rádi zapomenete.

Poprvé...

Jednou z funkcí systému elektronické stability osmé generace v nových Audi A4 je udržování brzdných kotoučů v čistotě a suchu. Jestliže řidič za deště dlouho nešlape na pedál brzdy, destičky se samy v určených intervalech přitlačují lehce ke kotoučům a osušují. Automobil je potom v případě potřeby schopen zpomalit účinněji a řidič o této aktivitě destiček ani neví.

bitcoin_skoleni

... a naposledy

Specialisty na to, jak zabránit řidiči vymáčknout ze svého automobilu maximum, jsou Němci. Audi, BMW i Mercedes montují do vozů elektronické omezovače rychlosti, které zastaví ručičku tachometru na 250 kilometrech za hodinu. Dalo by se to pochopit, kdyby do nich zároveň nedávali naprosto monstrózní motory. Mercedes-Benz E 55 AMG má 476 koní, BMW M5 dokonce 507. Má se snad řidič těšit jen z toho, že mu kola prokluzují ještě na čtyřku, když pořádně šlápne na plyn? Přístup německých výrobců je o to zbytečnější, že „přemluvit“ omezovač k nečinnosti není nijak zvlášť drahé. Lepší než takové pokrytectví je zvolit japonský způsob a omezit přímo výkon vozů. I když…

  • Našli jste v článku chybu?