Škoda Transportation dodá do německého Chemnitzu 14 tramvají za zhruba 950 milionů korun. První vůz převezme čtvrtmilionové saské město v létě 2018 do zkušebního několikaměsíčního provozu, celá flotila bude dodána do léta 2019. Oznámil to předseda představenstva skupiny Tomáš Ignačák. Podle něj je vůbec první dodávka škodováckých tramvají na německý trh výsledkem dlouholeté práce obchodníků a techniků.
„Už v roce 2012 jsme tam měli unikátní možnost vozit cestující v testovacím provozu v naší nízkopodlažní tramvaji ForCity Alfa. Provoz byl vyhodnocen v průzkumu zákazníků velice úspěšně,“ uvedl. Plzeňský podnik se prosadil v soutěži proti dalším významným výrobcům tramvají, jako jsou kanadský Bombardier a švýcarský Stadler. Obousměrný a nízkopodlažní vůz ForCity Classic bude s nerezovou skříní a pohonem bez převodovky.
„Využijeme příští měsíce a roky k tomu, abychom společně s našimi českými partnery vyvinuli a vyrobili moderní vozidlo, které zatraktivní městskou hromadnou dopravu ve městě,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku města Chemnitz Jens Meiwald.
Vicepresident Škody Transportation Zdeněk Majer dodal, že po zakázce na vlaky pro Deutsche Bahn a vyhraném tendru pro National Express (S Bahn Norimberk) je to první zakázka Škody Transportation na tramvaje v Německu.
Škodovka vloni zvítězila v tendru na dodávku 39 jednopodlažních elektrických jednotek pro příměstskou dopravu S Bahn v Norimberku, kde se ale zatím neúspěšní kandidáti proti rozhodnutí odvolávají. V srpnu 2013 podepsala Škoda smlouvu s německým operátorem Deutsche Bahn Regio na dodávku šesti vysokorychlostních moderních vlakových souprav, které se brzy představí na mezinárodním veletrhu Innotrans. V listopadu 2013 založila v Mnichově dceřinou společnost Škoda Transportation Deutschland GmbH.
Plzeňská firma chce uspět i za oceánem. Čtěte: Škoda Transportation založila firmu v USA |
Skupina Škoda Transportation je největším výrobcem kolejových vozidel ve střední a východní Evropě. Loni utržila rekordních 18,3 miliardy korun, meziročně o 11 procent více, čistý zisk měla 588 milionů korun. Česká strojírenská skupina vyvezla 54 procent produkce.