Jako exhibicionistický a bezobsažný mediální čin považují účastníci Manažerského barometru chování Iva Lukačoviče ze společnosti Seznam.cz. Ten se veřejně zřekl odměn ve firmě, kterou řídí a zároveň vlastní, do doby, než přestane být ztrátová. V minulém týdnu jsme totiž účastníkům tohoto projektu zaslali otázku: „Měl by se majitel soukromé firmy zříci odměn, dokud se společnost nedostane ze ztrát?
Naprostá většina respondentů považuje takové jednání za teatrální a vysvětlují si ho tím, že se šéf Seznamu.cz snaží získat publicitu a pozornost médií. Charakteristický názor zní: „Považuji to jen za marketingový tah pana Lukačoviče, který byl nejspíše inspirován svými americkými vzory.
„V případě vlastníka je to naprostý populismus. Peníze, které si nevezme, jsou pořád jeho, ať teď, nebo v budoucnu. Ovšem pokud jde o manažera najatého, může mít gesto minimálního platu motivační účinek pro zbylé pracovníky, kteří jsou nabádáni k úsporám, uvažuje jeden z účastníků projektu.
Jiný respondent tvrdí: „Beru to jako laciné mediální zviditelnění, které může zapůsobit pouze na určitou část veřejnosti. Rozhodně však ne na skutečné manažery, mezi které by asi sám rád patřil. „Vzdát by se měl pouze té části odměn, která se váže na výsledky firmy. Navíc se domnívám, že se jedná pouze o mediální kalkul, který má navrátit strmě unikající pozornost k firmě, jež byla před vystřízlivěním z internetového podnikání středem pozornosti médií, říká další.
„Jedná se o PR, nic jiného. V dobře řízené firmě by taková situace měla nastat automaticky a nebylo by co slavnostně deklarovat, zní závěrem. Tento manažer je ještě ostřejší: „Nevím, jestli je to dobré pro firmu, ale veřejné pokání je pokrytecká šaškárna…