Menu Zavřít

Pořád nestačí

26. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Pražské maloobchodní prostory

MM25_AI

PRAHA (men) - Pražský trh s maloobchodními prostory zahrnuje v současné době mix obchodních domů v centru města, nákupních komplexů v centru i mimo město, mimoměstských retail parků a samostatných obchodů. Mezi obchodní centra, která dosahují nejlepších výsledků, patří Nový Smíchov a Palác Flora. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla mezinárodní realitní společnost Jones Lang LaSalle.
V průběhu posledních dvou let se rozšiřují zejména tři typy maloobchodních projektů. Prvním z nich je obchodní centrum zaměřené hlavně na módu a aktivity pro volný čas, druhý představují zábavní parky a třetí výrobní prodejny.
Praha v současné době čítá 427 metrů čtverečních moderních maloobchodních prostor na tisíc obyvatel, což je méně než například v Brně, kde na tisíc obyvatel připadá 507 metrů čtverečních nebo v Ostravě, kde je to 513 metrů čtverečních.
V průběhu několika let by se mělo na maloobchodním trhu v Praze objevit dalších 144 tisíc metrů čtverečních. Ty doplní stávající nákupní centra, jejichž celková rozloha dosahuje 496 tisíc metrů čtverečních. Do výstavby se započítává například Centrum Chodov, Arkády Pankrác a rozšíření obchodního centra Černý Most a Shopping Park Praha.

  • Našli jste v článku chybu?