Svoji první celostátní kampaň zaměřenou na propagaci ochranné známky "Práce postižených" odstartoval v lednu Nadační fond pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP). Kampaň nazvaná „No a co?!“ má širokou veřejnost upozornit na vysoce kvalitní práci lidí se zdravotním postižením.
Foto: Profimedia
„Lidé v kampani otevřeně přiznávají své konkrétní zdravotní postižení - to je sice významné, ovšem nijak neovlivňuje kvalitu a konkurenceschopnost jejich výsledné práce. Tito lidé od nás nepotřebují dary, ale férovou pracovní příležitost a poptávku po jejich výrobcích či službách – dokáží pak být soběstační,“ říká ředitelka nadačního fondu Hana Potměšilová.
Protagonisté kampaně jsou skuteční zaměstnanci, kteří v životě bojují s různými typy zdravotního handicapu – nejedná se tedy o žádné najaté herce. Jde většinou o pracovníky firem, které jsou držiteli ochranné známky Práce postižených. Jedna z protagonistek kampaně, paní Hana Klírová, je dokonce vítězkou soutěže „OZP Zaměstnanec roku 2011“, kterou nadační fond vyhlašuje.
Ochranná známka Práce postižených, která je součástí Národní politiky kvality, je po přísném posuzování udělována na dva roky zaměstnavatelům, kteří alespoň ze 75 procent zaměstnávají zdravotně postižené občany, kteří i přes svůj handicap vytvářejí stejně kvalitní výrobky a služby, jako „zdraví“ lidé. „Důraz na kvalitu výrobků či služeb je zde klíčový,“ dodává Hana Potměšilová.
V současnosti je držitelem známky již více než 30 firem. Známka si klade za cíl zaměstnavatele podporovat v oblasti poptávky na trhu - pomáhá tak vytvářet a udržovat pracovní místa pro zdravotně postižené.
Kampaň rovněž upozorňuje na odkaz na nový katalog firem poskytujících prověřené náhradní plnění a internetový obchod s výrobky a službami, které nabízí portál ochranné známky www.pracepostizenych.cz. Tento e-shop garantuje klientům expedici objednaného zboží do 48 hodin od objednávky. Portál vytvořila a spravuje společnost Ergotep, která je sama držitelem ochranné známky Práce postižených.
Kampaň probíhá od ledna do března po celé České republice například v kinech, novinách, časopisech, dále na billboardech, zastávkách MHD, na internetu nebo třeba v čekárnách lékařů. Nafocení kampaně se bez nároku na honorář ujal Nikola Tačevski, uznávaný fotograf, který byl mnohokrát oceněn na různých mezinárodních festivalech.