Menstruační kalhotky si získávají stále více zákazníků a naděje do nich vkládají i investoři. Důkazem je tomu česká značka Snuggs, která získala investici ve výši 115 milionů korun. Peníze do ní vložila finanční skupina WOOD & Company společně s investičním fondem Nation 1. Mezi investory byl i rodinný podnik proslulého zlínského obuvníka Tomáše Bati.
Jedná se o dosud největší finanční podporu do direct-to-consumer (DTC) značky v Česku. A sluší se podotknout, že úspěch tyto menstruační kalhotky sklízí i za jeho hranicemi. „Jsme původní česká značka, která úspěšně roste hned na několika západních trzích. Patříme mezi evropské lídry, proto peníze využijeme pro další expanzi,“ přibližuje Tomáš Zahradník, který značku Snuggs založil společně s Lindou Šejdovou.
Za dobu své čtyřleté existence firma vybrala celkem už 150 milionů korun, přičemž skupina WOOD & Company do startupu investuje již po několikáté. „Jsme nadšení, že můžeme podpořit zakladatele a celou společnost při jejich úžasném růstu. Vždy hledáme příběhy, které výrazně zlepšují kvalitu života svých klientů a také významně přispívají ke zlepšování životního prostředí. Těšíme se na další růst Snuggs a též jsme přesvědčeni, že mohou být zajímavým kandidátem pro vstup na kapitálový trh,“ komentuje partner společnosti Jan Sýkora.
Rodina Bati tento český startup naopak podpořila poprvé. Na značce ji nejvíce zaujal příběh udržitelných a progresivních produktů, jež mladá společnost vytvořila. „Je inspirující spolupracovat s tak skvělým týmem, který inovuje a vytváří budoucího lídra v tomto velmi důležitém a rostoucím segmentu. Věříme, že se Snuggs může stát globálním lídrem, protože spotřebitelé mění své nákupní zvyklosti a hledají autentické a originální značky,“ říká k investici Thomas Archer Baťa.
Boří tabu intimních problémů
Vysoká investice není jediným významným milníkem, který si značka Snuggs vloni připsala. Vůbec poprvé například dosáhla na obrat ve výši čtvrt miliardy korun. „Loňský rok byl v lecčem průlomový. Stali jsme se dominantním lídrem nizozemského trhu a jedním ze tří největších hráčů v Německu,“ přibližuje spoluzakladatelka Šejdová s tím, že Snuggs nosí už přes 200 tisíc evropských zákazníků: „Během tří let jsme prodali již 750 tisíc kusů menstruačních kalhotek.“ Ty česká firma postupně dodává i na pulty kamenných prodejen. Po DM drogeriích nově přibyl také řetězec Rossmann.
Poprvé o sobě dala firma znát v roce 2019, kdy na tuzemský trh ve spolupráci s inženýry a vědeckými institucemi uvedla první kalhotky. Ty jsou dle srovnávací studie pražské VŠCHT třikrát šetrnější vůči životnímu prostředí než běžně používané dámské hygienické pomůcky, jako jsou vložky a tampony. Kromě toho se startup snaží bořit stereotypy a tabu týkající se právě intimních problémů.
Na začátku letošního roku přišla společnost ve spolupráci s novinářkou Lindou Bartošovou s unikátní kampaní, která se zaměřuje na menstruaci ve vrcholovém sportu. V rámci té vzniklo několik intimních a hloubkových rozhovorů se sportovkyněmi. Mezi nimi byla třeba tenistka Barbora Strýcová, běžkyně Kristiina Mäki či golfistka Klára Spilková. Všechny zmíněné dámy otevřeně pohovořily třeba o tom, jak perioda ovlivňuje jejich sportovní výkon.