PRAHA (Reuters, tpk) – Nejdůležitějšího modelu automobilky Volkswagen, hatchbacku Golf páté generace, se do konce roku 2003 vyrobilo méně, než producent předpokládal. Místo 135 tisíc automobilů jich z montážních pásů sjelo okolo 110 tisíc. Příčinou byly technické problémy při výrobě, které se týkaly dveří a oken. Šéf koncernu Bernd Pischetsrieder však uvedl, že cíl 600 tisíc vozů pro letošní rok současné potíže neohrozí.
Koncem prosince Pischetsrieder rovněž pro Welt Am Sonntag prohlásil, že odezva obchodníků a klientů na nový model je zatím skvělá. Tvrzení šéfa automobilky se ale rozchází se zjištěním týdeníku Automobilwoche, který přinesl zprávu, že obchodníky překvapila slabší poptávka po Golfu. Zájem omezila například skutečnost, že některé nadstandardní prvky výbavy, jako automatická převodovka, nejsou k dispozici. Nový Golf dosud údajně nedosahuje ani úrovně prodejů předchozí generace.
Pro největší evropskou automobilku je přitom úspěch Golfu více než důležitý. Za tento finanční rok se její předpokládaný zisk podle analytiků bude pohybovat kolem tří miliard eur, což je oproti loňským 4,76 miliardy značný propad. Golf, kterého se vyrobilo v pěti generacích přes 22 milionů vozů, je jejím hlavním trumfem ve zvyšování prodejů. V České republice se zákazníci Golfu páté generace dočkají až na jaře.