Menu Zavřít

Potíže s třináctkou

7. 7. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Pozorování hustého deště ze suché kabiny automobilu může být velmi příjemné. Někdy se to ale zvrtne. To když najednou stěrač před řidičem skončí ve čtvrtině obvyklé dráhy. K opravě stačil nakonec jen klíč třináctka, jenže vozte ho s sebou v testovacím voze, který má najeto zhruba sedm tisíc kilometrů.
Alfa Romeo 147 po faceliftu přitom působí mnohem žádoucněji než dříve. Design patřil vždy mezi její přednosti a strhujícímu vzhledu kapoty zdatně sekunduje interiér. Nízko posazená sedadla či hluboko zapuštěné budíky přístrojů spolu s malým volantem naznačují, že na prvním místě stojí dynamika jízdy. A co teprve když se do červeného pole otáčkoměru vytočí motor.
Týdeník EURO vyzkoušel pětidveřovou verzi Alfy Romeo 147, která měla pod kapotou silnější ze dvou benzinových šestnáctistovek se 120 koňmi. Mezi agregáty o stejném objemu patří na trhu mezi nejvýkonnější a na jízdě se to sympaticky projevuje. Když se pedál plynu dotýká podlahy, vůz je hbitý a spurt na stovku zvládá za 10,6 vteřiny. Rychlé řízení se hodí pro silnice plné zatáček a stabilní podvozek řidiče nezklame. Pouze pět stupňů převodovky má navíc na svědomí, že se Alfou při rychlé jízdě line adrenalinově ostrý zvuk.
Co je dobré na okreskách, však neplatí na dálnici. Už při rychlostech kolem 130 kilometrů je na dlouhých cestách hluk otravný a s blížícím se maximem se situace zhoršuje. Kvůli absentujícímu šestému stupni zároveň značně roste spotřeba. Ačkoliv ani automobilkou udávaných 8,2 litru není v porovnání s konkurencí nic moc, ve skutečnosti se řidič dostane spíš na deset litrů benzinu na sto kilometrů.
Problémy s náruživou žravostí se z dálnice přenášejí i do měst. Tam ale Alfa naráží ještě na jeden hendikep, a to při parkování nebo v úzkých uličkách. Její průměr otáčení totiž dosahuje 11,5 metru, takže o obratnosti příliš hovořit nelze.
Alfa Romeo 147 stojí se silnější šestnáctistovkou v základní výbavě totéž co VW Golf s podobně výkonným motorem v nejvyšším komfortu. A přitom italský vůz nenabízí v základu žádný zázrak - autorádio s přehrávačem kazet nestačí. Zbývá tedy především image. Právě ten by si měla u svých produktů Alfa Romeo velmi obezřetně chránit.

Alfa Romeo 147 1,6 TwinSpark
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1598 cm3
Max. výkon 88 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 195 km/h
Průměrná spotřeba 8,2 litru na 100 km
Základní cena 589 000 Kč

Klady
+ vnější i vnitřní design
+ zvuk a výkon motoru
+ rychlé řízení

bitcoin_skoleni

Zápory
- skromná základní výbava
- vyšší spotřeba
- menší rejd

  • Našli jste v článku chybu?