Menu Zavřít

Potten & Pannen: Stále na stejném místě

3. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Když v ČR vydrží obchod na jednom místě deset let, dá se v českých podmínkách pomalu hovořit o malém zázraku. A když je to ještě v centru Prahy, je to zázrak o něco větší. Tímto "zázrakem" je firma Potten & Pannen, o níž psal Profit ve svém 45. čísle v roce 1993.

bitcoin_skoleni

PROFIT PO DESETI LETECH….

Již tehdy jsme uvedli, že prodejna kuchyňských potřeb firmy Potten & Pannen ve Vodičkově ulici se výrazně liší uspořádáním vystaveného zboží, kulturností a způsobem prodeje od většiny ostatních. Majitel firmy Pavel Staněk tehdy mimo jiné uváděl, že o úspěšnosti firmy i prodejny rozhodoval marketing. Uváděl, že heslem firmy je serióznost a komunikace se zákazníkem. Během uplynulých deseti let přibyly k první prodejně další dvě na Václavském náměstí Mezi základní předpoklady pro úspěch řadí Pavel Staněk včasný začátek, výjimečnost, marketing a styk s klienty. „Byli jsme na trhu včas, v době, kdy zahraniční firmy s kvalitním značkovým zbožím zde ještě nebyly, a my jsme získali jejich zastupování. Naše výjimečnost je v tom, že jsme vsadili na drahé exkluzivní věci a získali exkluzivní smlouvy. Máme tak to nejlepší od každé značky.Nejdůležitější pro náš úspěch byl ale asi marketing a styk s klienty,“ říká majitel firmy. Firma vsadila nejen na klasickou inzerci, ale také na předváděcí akce. Na nich pozvaní klienti mají možnost vidět, jak se které zboží používá a ochutnat jídlo na něm zhotovené. Zákazníci jsou také pravidelně informování o všech novinkách. Jejich databáze vzniká již při samotném prodeji, či lépe řečeno při návštěvě prodejny. V databázi může být každý zákazník, který si to přeje. Úspěch firmy ale ovlivnil i další faktor - prodavači, kteří jsou vyškoleni a vedeni k tomu, aby uměli svým vystupováním a přístupem splnit to, co se od nich při prodeji exkluzivního zboží očekává. Ti také umějí zákazníkovi nevtíravým způsobem poradit, doporučit a vytvořit mu i příjemný pocit z návštěvy prodejny.

  • Našli jste v článku chybu?