Pražský magistrát si potvrdil, že tam, kam zajíždí tramvaje, metro nebo autobusy, využívají lidé pro pohyb napříč městem hromadnou dopravu spíše než osobní automobil. Analýza ukázala, že 340 tisíc obyvatel z okraje města ujede autem každý den stejné množství kilometrů jako 790 tisíc obyvatel z centra města.
Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 kilometrů denně najedou lidé žijící na okrajích.
„Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ).
Z čísel také podle Kolínské vyplývá, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra.
Jak bude vypadat doprava budoucnosti. Čtěte:
Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách
V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy magistrát plánuje například tratě Divoká Šárka – Dědina, dále sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš. První z nich by měla být realizována do roku 2020.
Územně analytické podklady zpracoval Institut rozvoje a plánování hlavního města Prahy (IPR Praha). Jde o soubor podrobných údajů, map, grafů a doprovodných textů. „Územně analytické podklady jsou zdrojem cenných informací pro urbanisty, politickou reprezentaci či stavební úřady, ale i pro každého laického zájemce o informace o městě,“ zmínila Kolínská.