Menu Zavřít

Povinné ručení zlevní v roce 2011 až o 43%

11. 11. 2010
Autor: profit

Povinné ručení vykazuje zajímavý cenový paradox. Zatímco jeho základní sazby rostou, ve skutečnosti klienti zaplatí díky různým slevovým systémům v průměru méně. Například pro rok 2011 zaplatí někteří řidiči méně až o 43 procent.

Foto: Top-pojisteni.cz

Při prvním pohledu do ceníků pojišťoven se jeví, že cena povinného ručení rok od roku stoupá. Ve skutečnosti ale díky konkurenčnímu boji pojišťoven a různým slevovým systémům nakonec průměrný klient ušetří.

U většiny pojišťoven v posledních letech rostou základní sazby povinného ručení v průměru o 8 až 10 procent. Na druhou stranu průměrná výše pojistného díky různým speciálním akcím pojišťoven, segmentaci klientů a bonusovému systému neustále klesá, za posledních pět let celkem o 19 procent,“ říká Pavel Ronovský, ředitel společnosti Top-Pojištění.cz, která se zabývá srovnáním cen pojistného.

Platí to i pro nadcházející období. V některých případech zaplatí klient za povinné ručení za svůj vůz na rok 2011 o desítky procent méně. Například padesátiletý majitel v Praze zaplatí za Škodu Octavii 1.6 u pojišťovny Kooperativa o 27 procent a u Generali dokonce o 43 procent méně než loni (viz tabulky s modelovými příklady).

Velkou změnu prodělal za posledních pět let bonusový systém pojišťoven. Dříve byl standardem jednoduchý propočet: za každý rok bezeškodného průběhu sleva na pojistném pět procent. Maximální slevy se tak klient dočkal po 10 letech – sleva 50 procent. První vlaštovkou byla Triglav pojišťovna a posléze Wüstenrot, kdy již po sedmi, respektive osmi letech klientům umožnili šedesátiprocentní slevu.

V nedávném období se přidaly další pojišťovny, jako například Česká podnikatelská pojišťovna a Generali se speciální nabídkou mimořádných slev ve formě „zapůjčení slevy za bezeškodní průběh“ do budoucna. Klient tak může již v tomto okamžiku čerpat vyšší bonus, než na který by měl standardní cestou nárok.

Variant pojištění jsou desítky tisíc

Různé pojišťovny ovšem preferují jinou cílovou skupinu klientů a toto zaměření podporují v segmentaci svých produktů. V současné době tak existuje v rámci srovnání podmínek pro konkrétního klienta několik desítek tisíc kombinací pojištění. Nedá se tedy jednoznačně určit, která pojišťovna patří pro všechny klienty mezi nejlevnější.

MM25_AI

K vyhledání vhodné nabídky pro klienta slouží internetové „srovnávače“. „Bez ohledu na lepší podmínky, které klient dokáže získat díky uzavření pojištění přes internet, mohou profesionální srovnávače vyhledat několik variant pojištění, a klient tak vybírá z větší nabídky,“ říká Pavel Ronovský ze společnosti Top-Pojištění.cz, která patří k průkopníkům mezi webovými srovnávači.

I samotné sjednání povinného ručení lze prostřednictvím webové služby vyřídit. „Po zaslání objednávky obdrží klient všechny potřebné dokumenty ihned e-mailem a navíc ještě do dvou dnů poštou. Smlouvu již není potřeba podepisovat, ale stačí pouze zaplatit do dvou týdnů. Všichni naši klienti také vždy uzavírají smlouvy přímo s danou konkrétní pojišťovnou,“ vysvětluje Ronovský.

Speciál: Povinné ručení
  • Našli jste v článku chybu?