Prodeje aut
PRAHA (ČTK, han) - Rozsáhlé záplavy snížily srpnový prodej nových osobních vozů v České republice o 18,8 procenta na 9362 aut. Od ledna do srpna prodali domácí výrobci a oficiální dovozci na českém trhu 97 708 nových osobních aut, což znamená proti loňsku pokles o 4,59 procenta. Uvedl to minulou středu ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Podle Šípka se nepotvrdil trend postupného vyrovnávání prodeje na úroveň roku 2001 z prvních čtyř měsíců. Ten byl v dalších čtyřech měsících vystřídán snižováním odbytu, k němuž v srpnu přispěly i rozsáhlé záplavy. Podle odhadů sdružení by se do konce roku mohlo v ČR prodat 146 500 nových osobních aut, což je o téměř čtyři procenta méně než v roce 2001. Tuzemská automobilka Škoda prodala na domácím trhu 50 041 aut, což znamená pokles o 9,8 procenta. Mladoboleslavský výrobce tak měl tržní podíl 51,2 procenta proti 54,2 procenta ve stejném období loni. Druhou nejprodávanější značkou byl Renault s podílem na trhu 6,63 procenta a třetí Peugeot s 5,83 procenta. Následuje Volkswagen s 5,23 procenta a Opel s podílem na trhu 4,1 procenta. Prodej nových užitkových vozidel kategorie N1 meziročně poklesl o 10,86 procenta na 8599 aut. V této kategorii byly nejúspěšnějšími značkami Ford s tržním podílem 19,41 procenta, Volkswagen s 16,92 procenta a Renault s 9,95 procenta. Čtvrtý skončil Mercedes Benz s 8,79 procenta trhu a pětici uzavírá Peugeot se 7,42procentním podílem.