Menu Zavřít

Pozitivní recenze za slevu? Už ne, Amazon zakročil

6. 10. 2016
Autor: čtk

Největší světový internetový prodejce Amazon zakázal tzv. stimulující recenze, které fungovaly na principu poskytnutí slevy za napsání pozitivního ohlasu. Snaží se tak držet důvěryhodnost svého hodnotícího systému.

Stimulující recenze byly výhodné pro obě strany. Prodejce získal kladné hodnocení, které nalákalo další potenciální zákazníky, autor recenze zase za nepříliš velkou námahu dostal slevu, někdy i produkt zdarma. Výsledné hodnocení tím však ztrácelo relevanci.

Ačkoliv Amazon tvrdí, že se jednalo pouze o zlomek desítek milionů recenzí, rozhodl se proti praxi zakročit. V blogovém příspěvku na své oficiální stránce oznámil, že takový typ recenzí nově zakazuje. Výjimku tvoří knihy a recenze skrze speciální program Vine, kam sám Amazon zařazuje důvěryhodné recenzenty, kteří dostávají produkty v předstihu a pak o nich napíší nezaujatou recenzi.

Amazon tak pokračuje v už dva roky trvajícím boji proti zavádějícím či falešným recenzím. Cílí při něm především na podvodné internetové stránky, které za poplatek nabízejí sepsání pozitivních recenzí. Nejedná se přitom o zanedbatelná čísla. Například stránka PaidBookReviews.org nabízela za 2200 dolarů (53 tisíc korun) sto kladných hodnocení. Zaměřovala se hlavně na méně známé autory, u kterých už takový počet recenzí může hrát velkou roli.

Najít podobné podvodné stránky nebylo pro Amazon nic složitého, protože podobně jako v uvedeném případě i ostatní poskytovatelé pozitivních recenzí měli značně vypovídající názvy – AmazonReviewStar.com, BuyAmazonReviews.info atd. Většina stránek ihned po žalobě Amazonu okamžitě ukončila svou činnost. Amazonu se i přesto často podařilo rozkrýt celou síť prodávajících i kupujících.


Hodnota Amazonu stoupla o 33 procent. Jak si stojí mezi ostatními? Čtěte více:

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Google ale roste rychleji

Lidé čekají v Mnichově na nákup nového iPhonu 6

Dále čtěte:

MM25_AI

Amazon zvyšuje náskok. Za nákupy něj míří většina Američanů

Amazon vyzkouší 30hodinový pracovní týden


  • Našli jste v článku chybu?