Komunikace
Zaměstnanci jsou frustrovaní nedostatečnými nástroji pro vnitropodnikovou komunikaci. Jejich lepší úroveň by jim přitom pomohla zvýšit produktivitu. Tvrdí to studie společnosti Alcatel-Lucent, která dodává komunikační řešení například pro operátory, poskytovatele internetových služeb. Podle ní chce vyspělé nástroje pro komunikaci 74 procent zaměstnanců, a jen 33 procent je má k dispozici.
„Mezi takové horké technologie patří například videokonference a takzvaná sjednocená komunikace, tedy integrace různých komunikačních kanálů – hovory, e-maily, SMS zprávy, sociální sítě – do jednoho nástroje,“ říká Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.
Tři čtvrtiny zaměstnanců zároveň podle studie používají chytré telefony a téměř všechny firmy tyto platformy podporují, pracovníci jsou tak totiž lépe dosažitelní. Větší rozšíření vyspělých technologií by podle vedení firem zvýšilo produktivitu práce a podle 57 procent manažerů by vylepšení systémů přineslo i významné úspory. Většímu rozmachu nových technologií ale mnohdy brání stará infrastruktura. Správa a řízení stále větších a složitějších sítí byly v průzkumu uváděny jako kritický problém.
Průzkumu spokojenosti s komunikačními technologiemi ve firmě se letos v 51 zemích zúčastnilo 2000 zaměstnanců z oblasti vědomostní ekonomiky a 750 IT manažerů ze středně velkých a velkých firem. Respondenti z řad zaměstnanců si stěžovali hlavně na nástroje pro virtuální porady, které označovali jako nedostačující.