Menu Zavřít

Prádlo přestává být spodní

28. 4. 2004
Autor: Euro.cz

Co také potěšilo byznysmeny

Když rodiny Spiesshoferova a Braunova založily v roce 1886 v německém Heubachu podnik na výrobu spodního prádla, činil kapitál firmy 2000 zlatých marek a šest zaměstnanců. V současné době dosahuje značka Triumph International ročního obratu 1,6 miliardy dolarů a po celém světě zaměstnává přes 30 tisíc lidí.

Historie Triumphu je právě tak dlouhá jako historie moderních trendů prádla. Na konci devatenáctého století pařížský návrhář Charles Frederic Worthem vyztužil košíčky podprsenek polštářky. V roce 1894 podepsala firma první dodávku šněrovaček do puritánské Anglie. Počátkem 20. století se korzety posunují dolů a proměňují v podvazkový pás.

Jedním z mezníků v dějinách spodního prádla se stala 40. léta. Americký magnát, producent a letecký inženýr Howard Hughes navrhl v roce 1942 podprsenku speciálně pro hollywoodskou hvězdu Jane Russellovou, hlavní hrdinku jím režírovaného snímku Outlaw. Podprsenku koncipoval s ohledem na ženskou postavu a využil při její tvorbě zkušeností z konstrukcí letadel. Výsledkem byl dodnes aktuální cíl výrobců spodního prádla: úspěšná kombinace módy a perfektního nošení. O čtyři roky později fascinoval módní svět Louis Réard, když představil „bikiny“.

Společnost Triumph se v padesátých letech stává evropskou jedničkou na trhu se spodním prádlem, na který pronikají nové elastické materiály usnadňující nošení, jako například Lycra. V sedmdesátých letech doplňuje tradiční šicí postupy s jehlou a nití vysokofrekvenční sváření. Vznikají nové technologie, například moldování (tepelné zpracování polyesteru) a švy se stávají zbytečností.

Na prahu 21. století se Jean-Paul Gaultier zmiňuje v londýnském Observeru o formování dámského poprsí do tvaru potměšilého torpéda. Zároveň průzkumy varují, že každá čtvrtá žena nosí špatnou podprsenku, což může vést ke zdravotním problémům. A spodní prádlo je stále častěji vidět: proužky tangových kalhotek koukají zpod bokových kalhot…

„V současnosti sleduje dámské spodní prádlo linii svrchního ošacení, stává se jeho doplňkem a nabývá stejné důležitosti,“ říká Lucie Kašparová z marketingového oddělení české pobočky Triumph International. „Čím dál častěji je proto také ženy obměňují. Tomu odpovídá i rozšiřující se sortiment, vedle tradičních modelů přicházíme několikrát za rok se žhavými novinkami.“ Série jsou navíc nabízeny v několika střizích, takže si každá nositelka může poskládat prádlo podle vlastních preferencí.

Hlavním hitem je ale uvolňování hranic. „Modely pro teenagery dnes oblékají čtyřicetileté ženy, nejnovější barevné trendy chtějí nosit i slečny například vyšších váhových kategorií,“ popisuje Lucie Kašparová. Odvážné prádlo už dávno není určeno jen pro odvážné mládí.

Hipster & berry
Aktuální trendy v intimním oblékání pro jaro a léto 2004 odhalila značka Triumph International návštěvníkům lednového Europlesu, pořádaného společností Sekyra Group a týdeníkem EURO.

Střih: Aktuální zůstávají hipstery skvěle se hodící pod módní bokové kalhoty. String-kalhotky jsou už stálicemi. Obojí je „trendy“ ať už v hladkém, nebo naopak celokrajkovém provedení, doplněné sexy detaily, jako jsou kov nebo štrasové kamínky.
Barvy: Léto proběhne ve výrazných, jasných, optimistických odstínech, jako je berry (růžovo-fialová), růžová, modrá, ale i klasická bílá. Prádlo zdobí potisky kombinované s výšivkou a nechybí ani kvalitní krajky.
Materiál: Téměř všechny modely obsahují elastan - prádlo je pružné a pohodlné.

(Následující snímky naleznete v tištěné verzi magazínu E8.)

Svůdnost. Elegantní model, kombinace výšivky a potisku v módní růžové barvě; vyztužená podprsenka a kalhotky tanga.

Přirozenost. Jednodušší střih doplněný krajkou, příjemný materiál, v klasické bílé; módní kalhotky hipster, podprsenka s kosticí.

bitcoin_skoleni

Fashion Style. Řada především pro mladé zákaznice, které sledují módní trendy a nebojí se experimentovat; kalhotky hipster v trendy barvě berry.

  • Našli jste v článku chybu?