Menu Zavřít

Pragmatický tah

10. 3. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Levné věci jsou podezřelé. Mezi automobily přílišné upozorňování na poměr cena-výkon často maskuje, že jejich vlastnosti na silnici nestojí ani za starou belu a výbava působí jako z osmdesátých let. Na Chevrolet Lacetti Station Wagon by si všichni měli dát obzvlášť pozor. Tváří se totiž jako velmi výhodná koupě.
A nejen na první pohled. Přestože cena korejského kombíku s americkou značkou začíná na necelých čtyřech stech tisících, disponuje zajímavou základní výbavou. Patří do ní dva airbagy i ABS, imobilizér či elektricky ovladatelná přední okna a zrcátka, jež mají vyhřívání. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60 : 40 a do základu se vešel také přehrávač kompaktních disků. Týdeník EURO testoval zhruba o padesát tisíc dražší prostřední verzi SX, pro niž by hovořila především přítomnost střešních ližin.
Praktičnost je totiž tím, o co v případě kombíku od Chevroletu jde. Napovídá tomu jak střídmě střižený design karoserie, tak slušný zavazadlový prostor. V pětimístné konfiguraci sice 400 litrů neohromí, po sklopení sedadel se však dá dovnitř nacpat přes 1400 litrů nákladu. V okolí řidiče se navíc vyskytuje pár šikovných přihrádek. Jedna je uprostřed mezi sedadly, další pod spolujezdcem (ve verzi SX).
Naštěstí pragmatické uvažování neudává tón palubní desce. Soudě podle Lacetti, časy mizerných plastů z dob Daewoo jsou definitivně pryč. Na dotek jsou měkčí a černošedá kombinace má jednak styl a jednak se na ní sem tam nějaký nedostatek lépe ztratí. Naopak v zavazadlovém prostoru kvalitě plastů mnohé schází.
K tomu, aby pořízení kombíku od Chevroletu bylo vysloveně pragmatickým tahem, mu chybí turbodiesel. Benzinová šestnáctistovka nepředvádí zázraky, ale jejích 109 koní vozu bezpečně stačí i při plném naložení. Kabina je dobře odhlučněná, jenže problémem je spotřeba. Ta v testu dosahovala kolem 8,5 litru, přičemž převažovala jízda mimo město v rychlostech kolem sto kilometrů za hodinu.
Na silnici nemá Lacetti potíže se stabilitou a v zatáčkách dobře drží stopu (s ohledem na to, že jde o rodinné kombi). Měkčeji naladěný podvozek pohlcuje dobře i větší nerovnosti, a přestože posilovač řízení nemění svoji účinnost v závislosti na rychlosti jízdy, klade potřebný odpor. Největší slabinou při jízdě tak zůstává hlavně nepřesné řazení.
Lacetti chce v Česku bezpochyby odlákat zákazníky především Škodovce. I s nejvyšší výbavou a silnější benzinovou osmnáctistovkou stojí méně než nejlevnější Octavia kombi. Rozdíl mezi základními verzemi obou modelů potom dělá přes 120 tisíc korun, přičemž šíře výbavy je srovnatelná. A o tolik horším automobilem Chevrolet rozhodně není.

Chevrolet Lacetti Station Wagon 1,6
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1598 cm3
Max. výkon 80 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 187 km/h
Průměrná spotřeba 7,8 litru na 100 km
Základní cena 376 900 Kč

Klady
+ cena
+ výbava
+ odhlučnění interiéru

MM25_AI

Zápory
- nepřesné řazení
- vyšší spotřeba
- plasty v zavazadlovém prostoru

  • Našli jste v článku chybu?