Menu Zavřít

Praha 1 prověří smlouvy o pronájmu reklamních ploch. Kvůli obvinění JCDecaux z korupce

19. 3. 2019
Autor: Redakce

Vedení Prahy 1 chce zrevidovat smlouvy o pronájmu reklamních ploch. Jak upozornil server Aktuálně.cz, otázku pronájmu reklamních ploch za minulého vedení radnice začal minulý týden řešit Obvodní soud pro Prahu 1 v souvislosti s údajným zvýhodněním společnosti JCDecaux.

Někdejší místostarosta Prahy 1 a v minulém období člen majetkového výboru zastupitelstva Michal Valenta je spolu technickým ředitelem JCDecaux a samotnou společností JCDecaux obžalován z manipulace při pronájmu reklamních ploch v metru, tzv. citylightů. Podle státního zastupitele měl Valenta za zvýhodnění společnosti v zadávacím řízení na pronájem čtyři ploch inkasovat 200 tisíc korun, zamaskovaných jako odměnu za konzultační činnosti.

Policie zachytila telefonické rozhovory mezi Valentou a Tenzerem, kde odměnu domlouvali. Sám Tenzer přitom kandidoval v komunálních volbách za Piráty, tedy za stranu, která má transparentnost a boj proti korupci jako hlavní programový bod. Na webu Pirátské strany lze i dohledat, jak se Tenzer schází se členy Pirátské strany a přesvědčuje je o výhodnosti smlouvy mezi společností JCDecaux a hlavním městem Prahou.

„V současné době mapujeme stav všech reklamních ploch či nosičů, které MČ Praha 1 vlastní, a zrevidujeme smlouvy o jejich pronájmu, abychom je využívali co nejefektivněji. Jinak není v našem zájmu zvyšovat počet reklamních ploch v pražské památkové rezervaci, s vizuálním smogem v ulicích se naopak snažíme spíše bojovat,“ uvedl radní městské části pro majetek David Bodeček (Piráti).

bitcoin_skoleni

Nová koalice, kterou tvoří Praha 1 Sobě, My, co tady žijeme (KDU-ČSL, STAN, Iniciativa občanů), Piráti a Zelení, se chce zaměřit na větší transparentnost a ekonomickou efektivitu v pronájmu bytů, nebytových prostor a dalšího majetku. Pronájem reklamních ploch se dlouhodobě řeší i na celopražské úrovni, řada lidí kritizuje dříve uzavřené smlouvy města.

Smlouva s JCDecaux s hlavním městem trvá řadu let. Zatímco ve světě odvádí JCDecaux dle vlastních údajů 23 % z příjmů od klientů veřejným institucím (zpravidla municipalitám), v Praze to je několikrát méně.

  • Našli jste v článku chybu?