Praha 6 podporuje vedení severozápadní části nedokončeného Pražského okruhu takzvanou jižní variantou přes Suchdol. Ve čtvrtek v noci o tom rozhodlo zastupitelstvo. Proti této trase dlouhodobě protestují radnice dotčených menších městských částí, zejména Suchdola. Soud nedávno zamítl jejich kasační stížnost.
Jižní varianta severozápadního úseku okruhu má vést od Ruzyně kolem Suchdola k dálnici D8 a dále kolem Vinoře a Satalic k dálnici D10 a D11. Alternativní varianta by vedla severně od Roztok u Prahy s následným napojením na dálnici D8. Ve strategických dokumentech Praha počítá s jižní variantou.
„Je nezbytné jednoznačně podpořit na městské části Praha 6 stávající platnou stopu Silničního okruhu kolem Prahy a vyvinout maximální možné kroky k jejímu dořešení,“ píše se ve schváleném usnesení. To zároveň zavazuje vedení radnice, aby připravilo požadavky městské části pro dostavbu a sestavilo seznam silničních staveb, které je z pohledu Prahy 6 nutné vybudovat před spuštěním nové části okruhu.
Kudy okruh povede? Čtěte:
Zastupitelé neschválili trasu dostavby vnitřního okruhu. Opozice opustila jednání
Proti severozápadní části okruhu dlouhodobě bojují dotčené menší městské části. Obávají se zvýšeného provozu a nelíbí se jim, že neexistují variantní trasy jednotlivých úseků. Radnice soudně napadly Prahu za aktualizaci zásad územního rozvoje z roku 2014, která trasu okruhu zahrnuje. Soud loni v únoru jejich žalobu zamítl a letos koncem května Nejvyšší správní soud odmítl i následnou kasační stížnost.
Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Celkové náklady na stavbu mají přesáhnout 106 miliard korun. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, u které nyní ministerstvo životního prostředí zpracovává posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Pokud by vše šlo podle plánu, mohlo by se začít stavět v roce 2019.