Menu Zavřít

Praha chce stavební uzávěru pro pozemky pod silničními okruhy. Územní plán nestačí

11. 9. 2018
Autor: Archiv MF

Pražský magistrát zahájil přípravu vyhlášení stavební uzávěry pro pozemky, kudy povede severozápadní část Pražského okruhu, a pro pozemky pod plánovaným úsekem vnitřního okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol přezdívaného Vlasta. Vyplývá to z materiálu, který dnes schválili pražští radní. Úředníci nyní začnou zpracovávat podklady nutné pro vyhlášení uzávěry. Úsek Pražského okruhu na jihu města mezi D1 a D8 má nyní platnou uzávěru. Vnitřní ani vnější okruh nejsou dosud dokončeny.

Důvodem vyhlášení uzávěry je, aby na pozemcích nevznikly stavby, které by později zkomplikovaly stavbu okruhu. Okruh je sice zanesen v územním plánu, ten však ale nedokáže pozemky na rozdíl od uzávěry pro stavby stoprocentně ochránit. „Územní plán může zajistit ochranu pouze v rámci ploch pro vlastní dopravní stavbu, nikoli však pro nezbytné související stavby,“ píše se v dokumentu.

Pražský okruh ve zmíněném úseku již platnou stavební uzávěru v minulosti měl. Platila od roku 1997, avšak v roce 2013 ji zrušil Nejvyšší soud. Hranice uzávěry byla vymezena 120 metry od plánované komunikace. Ve stejném rozsahu by měla být zřízena i nyní.

Vnitřní okruh chybí v severovýchodní části Prahy. Tato část vnitřního okruhu přezdívaného Vlasta má vést z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol po povrchu i několika tunely.


Konec slev: tendr na část dálnice D3 ukázal, že doba levného stavění je pryč

Stavba dálnice D3 finišuje


Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Hotový je v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

MM25_AI

Vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní část mezi Běchovicemi a dálnicí D1.

Čtěte také:

Neprůhledná zakázka: ÚOHS zrušil výběrové řízení na stavbu dálnice D35

Tahle červená byla přísná. Pár kilometrů D35 může změnit pravidla hry

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050

Dálnice D3 z Prahy do Tábora se má začít stavět v roce 2021. Jde to pomalu, štve Babiše

Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Předměřic začne 2. října. ŘSD se dohodlo s ekology


  • Našli jste v článku chybu?